Szabadidőverda 367 pacival
A Merci megint belehúzott. Alig kezdődött meg a Mercedes GLC szabadidő-autó forgalmazása, máris itt az első AMG változat 367 lóerővel.

Az Audi és a BMW nagy teljesítményű középkategóriás szabadidő-autóinak ellenfele lesz a Mercedes-AMG GLC 43, amely a maga 367 lóerejével csak ízelítő a már készülő, 4,0 literes V8-as biturbóval szerelt 63-as modellhez – utóbbi vetélytárs nélkül lesz majd, hiszen az ellenfelek nem terveznek ilyen őrült változatot a saját autójukból. A pár nappal ezelőtt debütált E 43-hoz képest itt maradtak a kisebb turbók és a régebbi programozás, ezért maradt „csak” 367 lóerő a teljesítmény, a 3,0 literes lökettréfogatú V6-os biturbó maximális nyomatéka 520 Nm. Alapfelszerelés a 9 fokozatú automatikus váltó és az AMG összkerékhajtás (állandó 31:69 arányú nyomatékelosztás az első-hátsó tengely között), így a 100-as sprint mindössze 4,9 másodpercig tart, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h. Alaposan módosították a felfüggesztést annak érdekében, hogy a menetdinamikai szempontból nem éppen ideális (magasan lévő tömegközéppont, 1845 kg-os saját tömeg) felépítés ellenére sportos legyen a vezetési élmény. Alapfelszerelés a légrugózás, az AMG mérnökei sokat dolgoztak az elektronikus lengéscsillapítás finomhangolásán, az első több lengőkaros felfüggesztésben új gömbfejeket és kormányösszekötőket alkalmaznak, elöl-hátul nagyobb a negatív kerékdőlés a nem AMG-változatokhoz képest. Magától értetődően nagyobb teljesítményű a fékrendszer is, amely elöl négydugattyús nyergeket használ. Kívül a nagyobb légbeömlőkkel rendelkező első lökhárító, a mélyebbre húzott küszöbborítások és a 19 colos felnik árulkodnak a Mercedes-AMG GLC 43-ról, az utastérben sportkormány, jobban megformált első üléstámlák és piros díszvarrás teremt a teljesítményhez passzoló hangulatot. (Forrás: AM)
2016.03.22 11:12:01
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!