Hát érdekes lett ez a Green GT
A GreenGT cég által fejlesztett nagy teljesítményű tüzelőanyag-cellás hajtásra a Pininfarina műhely álmodta meg a karosszériát. Bár a sportverda nem dübörög, helyette érdekes hangokat ad ki.

Már 2008 óta dolgozik a nagy teljesítményű, szuperautó hajtására is alkalmas tüzelőanyag-cellás rendszeren a GreenGT elnevezésű cég, amely az olasz Pininfarina segítségével készítette el az első, teljesen működőképes prototípusát H2 Speed néven. Noha a motorhang hiányzik, a tüzelőanyag-cella működési zaja – fütyülések, szuszogások – egyedi akusztikus élményt ígér, az 503 lóerő teljesítményű, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor pedig gondoskodik arról, hogy a menetteljesítmények rendben legyenek. 3,4 másodpercig tartó 100-as sprintet és 300 km/h-s csúcssebességet ígérnek. A Pininfarina által készített karosszéria valahol félúton van a versenyautók és az utcai autók között, a maximális leszorítóerő helyett az alacsony légellenállás, és ezáltal nagy elérhető sebesség volt a cél. Az olasz stúdió által 1969-ben épített Ferrari Sigma Grand Prix F1-prototípus adta az ihletet, de csak a színsémát vették át, a 4700 mm hosszú, 2000 mm széles és 1087 mm magas karbon karosszéria inkább az LMP-1 kategóriás gépekre hasonlít. (Forrás: AM)
2016.03.03 10:12:05
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!