Amerikában debütált az új E-osztályos Merci
Színre lépett a Mercedes új E-osztálya. A stuttgarti márka teljesen új fejlesztésű felső-középkategóriás autóját a sok-sok apránként adagolt infó után bemutatták végre teljes egészében is. A BMW 5-ös sorozat, az Audi A6, az új Jaguar XF legfőbb ellenfele élőben a Detroiti Autószalonon mutatkozott be.

Az ötödik generációnál járó modell komoly átalakításon ment át, és míg korábban az E-osztály volt a klasszikus Merci, azt lehet mondani, a jelenlegi generáció inkább belesimul a jelenlegi egységes vonalba, nem tér el külsőre a C-osztálytól vagy a luxus S-osztálytól. Az újdonság 43 milliméterrel lett nagyobb, mint elődje, miközben a tengelytávja 65 milliméterrel növekedett, amely így közel háromméternyi (2939 mm) kényelmes utasteret biztosít. Az E-osztály ezzel egyetemben 2 milliméterrel keskenyedett és 6 milliméterrel alacsonyabb is lett, mint amelyet levált. A mérnöki fejlesztésekből ki lehet emelni az új platformot, amelyet a kocsi kapott, nagy arányban használt melegen formált, nagy szilárdságú acéllal és alumínium szerkezeti elemekkel. Ez a megoldás közel 100 kilogrammal könnyebb autót eredményezett végeredményben átlagosan. A belső térbe teljesen újratervezett kabin érkezett, amely hibridje a jelenlegi C- és S-osztályoknak. Mindenképpen kiemelendő a széles, digitális műszerfalpanel, amelyben két darab egyenként 12,3 col méretű képernyő található. A műszercsoport szerepét a sofőr előtti kijelző tölti be, míg a másik képernyő a középkonzol tetején kapott helyet, úgy, hogy a két képernyő egy közös üveg előlappal rendelkezik. A modellspecifikus megjelenés a lámpáknál is fontos szempont volt, az első fényszóróban két fontos újítás kapott helyet, az egyik a kettős szemöldök, amely nappali menetfényként és irányjelzőként funkcionál, a másik pedig a (feláras) Multibeam LED nevet viselő főfényszóró. Utóbbi oldalanként 84 darab, egyenként vezérelhető nagy teljesítményű LED fényforrással rendelkezik, ezáltal nemcsak a távolsági fényereje nagyobb 2,5-szer, de sokkal precízebb a fényvetése. A hátsó lámpatestek kapcsán is van új a nap alatt, ugyanis opcionálisan „csillagfény” hatású dizájnnal is rendelhetőek, amit úgy kell elképzelni, mintha apró fényvisszaverő kristályokkal bélelték volna a lámpatest belsejét. A motortérben is legalább ekkora a megújulás, 8-féle erőforrás rendelhető az új E-osztályhoz, ugyanakkor csak két négyhengeres lesz a bevezetéskor. Az egyik a 2,0 literes benzines E 200-as 184 lóerővel, és 300 Nm-es nyomatékkal, valamint a teljesen új 2,0 literes dízel E 220 d néven, amely 195 lóerős és 400 Nm a maximális nyomatéka. A további benzines paletta a turbós 2,0 literes variánsa lesz E 250, illetve E 350 néven, illetve a V6-os 3,0 literes duplaturbós lesz E400 4MATIC modellként 333 lóerővel, valamint az AMG duplaturbósa 4,0 literesként V8-as motorral és 585 lóerős teljesítménnyel. A dízelesek közt az erősebb az E 350 d 258 lóerővel és 620 Nm-es nyomatékkal. Fontos természetesen manapság a konnektoros modell (plug-in) jelenléte is, ez jelen esetben E 350 d névre hallgat majd, egy 2,0 literes benzinmotor és elektromotor együtteseként 279 lóerős összrendszer-teljesítménnyel. Az összes modell alapból az új kilencfokozatú 9G-Tronic váltót kapja, érdekesség talán, hogy kézi váltós modell nem is lesz. A biztonsági rendszerekről már korábban kiadott egy tablót a gyártó. A Mercedes, Intelligent Drive nevű átfogó rendszere mostantól 200 km/h-s tempóig képes a követési távolságot tartani, miközben természetesen tartja a sávot, valamint kormányzási segítséget is nyújt hirtelen kikerülésnél. A kocsi ezenkívül fejlett módon kommunikál külső rendszerekkel is, így a közlekedési információk (dugó, baleset) más, hasonló autókból érkeznek, abszolút friss információt adva. És ami szintén nagyon megy most prémium vonalon, a Digital Car Key révén, a tulaj az okostelefonját is használhatja kocsikulcsként és távirányítóként majd az új E-osztályhoz. A magyarországi induló listaár a Mercedes-Benz E 200 modell esetében 11, 8 millió forint, míg az E 220 d modell esetében 12,5 millió forint, február 1-től.
2016.01.12 09:14:46
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!