A németek bevetették a Budd-e csodajárgányt
Budd-e névre hallgat a Volkswagen elektromos autó tanulmánya, amely a 2017-ben várható életstílus-egyterű előzetesének tekinthető.

Bár épp most perelte be az Egyesült Államok a Volkswagent, bemutatták a Budd-e elnevezésű verdát, a Las Vegas-i CES kiállításon. A névválasztás angol nyelvterületen ötletesnek számít, hiszen a Budd-e kiejtése buddy, ami havert jelent. Hangvezérléssel lehet életre kelteni az autót, a „helló, Buddy” felkiáltásra aktiválódik. Itt már nem erőltetik a retrós megjelenést, mint a korábbi Microbus- és a  Bulli-tanulmánynál, inkább a tágas és jól variálható belső térrel igyekeznek meggyőzni a vásárlókat. Ezt pedig azért tudják megvalósítani, mert a technikát a padló rejti, a teljes felső résszel szabadon gazdálkodhattak a tervezők. Először is hatalmasra, 3,15 méteresre nyújtották a tengelytávolságot, ehhez képest a 4,6 méteres hosszúság egész jól kezelhető, az 1,94 méteres szélesség a parkolóházakban már okozhat meglepetést vagy szűk pillanatokat, az 1,83 méteres magasságával bőven felülmúlja még a Touareget is. A tanulmánynál újfajta műszerfalat készítettek, az utasok előtt lényegében lapmonitorok sorakoznak, ami alig rabolnak el teret az utastérből, kapcsolók helyett érintésérzékeny felületeket és porcelánfehér fényezést látunk mindenfelé. Természetesen az autót mindenféle modern, esetenként még a valós életben el sem érhető kapcsolattartó rendszerrel is ellátták, legyen szó az utasok internetkapcsolatáról, vagy az autó-x kommunikációról. Az utastér padlója alatt 101 kWh kapacitású lítium-ion telep található, ami 600 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, és a fejlesztéseknek köszönhetően 15 perc alatt nyolcvan százalékos kapacitásig lehet tölteni – a VW mérnökei szerint valamikor az évtized végén lesz hasonló tudású, az utca embere által is megvásárolható elektromos autó. Elöl-hátul egy-egy, meg nem nevezett teljesítményű villanymotor hajt, a teljesítményt nem közölték, csak azt, hogy 150 km/h az elektronikusan korlátozott csúcssebesség. Noha a Volkswagen következetesen állítja, nem egy jövőbeli autót, csak a fejlesztés irányát mutatja a Budd-e, a méretei alapján a kompakt Touran és az óriási Multivan között félúton elhelyezkedő autó könnyen lehet, hogy a nemrég felfrissített, de attól még nem igazán fiatal Sharant váltja majd le 2017-ben.
2016.01.09 09:36:53
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!