Készül a főváros a tömegközlekedés ritkítására
A tervezetek szerint akár a felére is le kell csökkenteni a fővárosi közösségi közlekedés kapacitásait, ha az önkormányzat nem kap azonnali jogvédelmet a vitatott mértékű szolidaritási adó miatt tervezett állami inkasszó ellenében.
Rendkívüli intézkedésekre kényszerül a budapesti városvezetés, ha valóban behajtja a szolidaritási hozzájárulás teljes 89 milliárdját az állam. Így akár a felére kell csökkenteni a fővárosi közösségi közlekedés kapacitásait. Budapest eljutott működőképessége határáig.

Budapest vezetése még bízik a bírósági jogvédelemben de ezzel is csak időt nyer, mást nem. A költségvetésbe be nem tervezett 51 milliárd forint adó nagyságának érzékeltetésére a főpolgármester elmondta, hogy a főváros teljes szociális, kulturális, közvilágítási, rendészeti és közútkezelési kiadásai együtt nem tesznek ki ennyit.

A Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) kér Budapest vezetése egy vészforgatókönyvet, arra az esetre, ha ennyivel csökkenteni kell a BKK és a BKV idei költségvetését. Az 51 milliárd forint megspórolása azt jelentené, hogy a fővárosi közösségi közlekedés kapacitását a felére kellene csökkenteni, ilyet pedig 30 éve nem látott Budapest.


A megkérdezett, fővárosi közösségi közlekedésre rálátó szakemberek szerint ez drasztikus járatritkítást eredményezne. Várhatóan a Covid idején bevezetett menetrendeknél is szűkebb kapacitást jelentene, vagyis minden járat megmaradna, csak sokkal, de sokkal ritkábban járnának a buszok, a villamosok és a metró.


Amennyiben május végén a tervezett ütemterv szerint a MÁK elvonja a soron következő 12 milliárd forintos részletet, akkor nem csak kimerül a teljes 60 milliárdos hitelkerete Budapestnek, amelynek az iparűzési adó őszi beérkezéséig ki kellett volna tartania, hanem meg is haladják azt. Ez pedig működésképtelenség határára szorítja a fővárost.

(T.Cs)
2025.05.27 00:00:48


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!