80 milliót fizet utasainak a Wizz Air
Elmarasztalta a Gazdasági Versenyhivatal a Wizz Air légitársaságot, amely elismerte a hibáját. Így nem kevesebb mint 80 millió forint kártérítést fizet az utasoknak a fapados légitársaság kártérítésként. Bírságot azonban nem kapott a Wizz Air.
A Wizz Air fél éven át nem tájékoztatta az utasait arról, hogy a retúrjeggyel rendelkező, visszaútra bejelentkező utasok mobilböngészőből nem tudják elvégezni az ingyenes online check-int. A hiba miatt sokan kényszerültek a fizetős reptéri utasfelvételre, ami fejenként akár 40 eurós pluszköltséget jelentett. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A Wizz Air elismerte a problémát, és 80 millió forintos kártérítést fizet az érintett utasoknak.

Megtévesztette utasait a Wizz Air, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt a cégnek visszatérítést kell fizetnie – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pénteken az MTI-vel.

Az egy éve kezdődött versenyfelügyeleti eljárás szerint a légitársaság többletköltséget okozott az utasoknak azzal, hogy lényeges információt hallgatott el előlük a 2022. december és 2023. május közötti időszakban. A retúrjeggyel rendelkezők a visszaútnál az ingyenes online utasfelvételt mobiltelefonos böngészőből nem tudták elvégezni,ezért 40 euró (körülbelül 16 000 forint) reptéri utasfelvételi díjat kellett fizetniük – ismertette a versenyhatóság.

A Wizz Air elismerte a műszaki hibát, és vállalta, hogy kredit formájában több ezer fogyasztónak írja jóvá az utasfelvételi díj 120 százalékát, amelynek 100 százaléka egy éven belül pénzben is lehívható. A kompenzáció már az eljárást megelőzően elkezdődött, a több ezer utasnak járó visszatérítés összege meghaladja a 80 millió forintot.

Az együttműködési intézkedések költségeivel együtt ez több, mint ami a jogsértés következményeként kiszabható büntetés lenne - jegyezte meg a GVH.

Bírságolni a versenyhivatal akkor fog, ha a kompenzáció nem teljesül, ennek a végrehajtását utóvizsgálattal ellenőrzik. Előírták továbbá, hogy a légitársaság e-mailben és a mobilalkalmazásán keresztül is értesítse az érintetteket, és általános tájékoztatást tegyen közzé – tájékoztatott a GVH.

Az ügy kapcsán a nemzeti versenyhatóság felhívta a légitársaságok figyelmét arra, hogy a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, valamint könnyen érthetően és értelmezhetően fogalmazzák meg ezeket a fogyasztók számára.


(VZS)
2025.01.31 22:35:05
További hírek Autó/Motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!