941 KM TÖLTÉS NÉLKÜL
A Volkswagen az ID.7-et ünnepli a rekordtávolságért
Egy VW ID.7 941 kilométert tett meg egy tesztúton, mire lemerült az akkumulátor. Ez lenyűgöző, mivel a WLTP hatótávolsága mindössze 709 kilométer. A cég megfelelő adása még látványosabbat sugall.
A Volkswagen az ID.7-et ünnepli a rekordtávolságért
Egy VW ID.7 941 kilométert tett meg egy tesztúton, mire lemerült az akkumulátor. Ez lenyűgöző, mivel a WLTP hatótávolsága mindössze 709 kilométer. A cég megfelelő adása még látványosabbat sugall.

Az új, 210 kW/286 LE-s ID.7 Pro S tesztvezetést decemberben fejezték be a Volkswagen Driving Experience hivatásos sofőrjei a dél-olaszországi Nardòban található Low Speed ringen, 5 és 15 fok közötti külső hőmérséklet mellett. A végén, amikor a 86 kWh nettó kapa-citás kimerült, a központi kijelzőn 9,2 kWh/100 km átlagfogyasztás jelent meg.
De az utazás nem volt reális. A rekordot többnyire állandó sebesség mellett állították fel, 29 km/h átlaggal. A témával kapcsolatos sajtóközlemény mást sugall. Bár nem beszél a városi forgalomban való vezetésről, mégis javasol egyet, mert így írja le az átlagsebességet:
„Ez megfelel a nagyvárosokban jellemző csúcsforgalomnak. A TomTom navigációs szakértő jelenlegi „forgalmi indexe” szerint ezek 22 km/h (Hamburg) és 31 km/h (Amszterdam) között mozognak . Három sofőr ült felváltva a volánnál, és mindegyik négyórás műszakban vezetett.
„A 12,5 kilométer hosszú körút lehetővé teszi a forgalmi forgatókönyvek és a hosszú távú tesztek széles körének célzott szimulációját” – írja le a VW. Ebben az esetben nem forgalmi forgatókönyvekről volt szó, hanem egy távolsági tesztről.
Kétségtelen, hogy a VW ID.7 alapvetően nagyon hatékony jármű, sőt kategóriájában az egyik leghosszabb hatótávolságú elektromos autó. A tesztautót műszakilag semmilyen módon nem módosították a teszthez, hanem az emdeni elektromobilitási üzem folyamatban lévő sorozat-gyártásából származott.
A VW szerint ezért elsősorban az erős aerodinamika és a korszerű hajtásrendszer a felelős. A légellenállási együttható 0,23 (felszereltségtől függően). Az „APP550” nevű villanymotor a hátsó tengelybe van beépítve, és 545 Nm maximális nyomatékot fejleszt ki. A WLTP fo-gyasztás 14,0 és 18,6 kWh/100 km között van megadva. Ha szükséges, 100 km/órás sebesség álló helyzetből mindössze 6,6 másodperc alatt érhető el. Az akár 200 kW-os egyenáramú töl-tési teljesítménnyel az akkumulátor figyelemreméltó 26 perc alatt 10-80 százalékra tölthető fel, és mindössze 10 perc alatt akár 244 kilométert is „feltölthetünk” energiával.
Nem is kell állandó 30 km/h sebességgel haladni. Elég óvatosan vezetni.
2025.01.15 21:59:36
További hírek Autó/Motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!