Parkolási reform lesz no meg borsos díjak
Lesz parkolási reform Budapesten. Méregdrága óradíjakkal. A terepjárósok mélyen a zsebükbe nyúlhatnak majd de azt mondják így nem lesz dugó. Hát hiszi a piszi pestiesen mondva.
A Fővárosi Közgyűlés az új tárgyalásrend értelmében a vitanap végén, egyben szavaz az előterjesztésekről. Az újabb maratoni ülés legfontosabb előterjesztései a főpolgármester-helyettesek megválasztása és a parkolási reform voltak. A helyettesek megválasztását már az ülés elején levették a napirendről parkolási rendszer reformját viszont nagy többséggel megszavazták.Karácsony Gergely és Vitézy Dávid parkolási javaslatait egy csomagban tárgyalták. Összegezve mindkettejük célja megdrágítani a parkolást annak érdekében, hogy zöldíteni lehessen a várost, hogy azt visszavehessék a gyalogosok, a dugók száma csökkenjen, a közösségi közlekedést használóké pedig nőjön. 2026-tól emelkedni fognak a parkolási díjak, többet kell majd fizetni a városi terepjárók után, a belvárosban megszűnik a hétvégi ingyenes parkolás, a BKK-bérlettel rendelkező autósoknak kedvezményt adnak, megszüntetik a zöld rendszámos autók ingyenes parkolását és leszerelik a parkolóautomatákat is. Helyette a Budapest GO applikáción keresztül lehet majd fizetni. A parkolási rendszerváltásnak hívott rendelkezéscsomagról az alábbi cikkünkben írtunk részletesen.
A Fidesz nem támogatta a parkolási reformról szóló javaslatot. A parkolásról hosszasan vitáztak a képviselők: a fideszesek a készpénz használat mellett érveltek, és azt hangsúlyozták, hogy P+R parkolókat kell építeni a külső kerületekben, mivel a nemfizetős zónákban súlyos többletforgalmat eredményezhet a parkolási díjak emelése. Kiss Ambrus, a fővárosi hivatal vezetője erre válaszul elmondta, hogy a főváros területén belül nincs értelme az ilyen parkolóknak, hiszen az ingázóknak a város határán kellene tömegközlekedésre váltani, vagyis a parkolók létesítése szerinte állami feladat. Vitézy elmondta, hogy a részletszabályok kidolgozására még van másfél évük, a P+R parkolókat pedig szerinte is a budapesti agglomerációban kell megvalósítani, ami Lázár János közlekedési miniszter feladata lenne. A fideszes Gulyás Gergely Kristóf azt válaszolta, aggódik Vitézy egészségéért, mert mindig úgy felhúzza magát, ha Lázárról beszél. Ezután hársfatea fogyasztását javasolta, de Karácsony a vita lezárásakor elmondta, hogy hangulatingadozásra a citromfűtea alkalmasabb.
A közgyűlés nagy többséggel elfogadta a igazgatóságok és felügyelőbizottságok feloszlatásáról szóló javaslatot. Az öt legnagyobb fővárosi cég igazgatóságai, illetve felügyelőbizottsági tagjainak megbízatása november folyamán lejárt, illetve november 30. és december 31. napjával lejár. A társaságok törvényes működésének biztosításához elengedhetetlen ennek a helyzetnek a rendezése, és mivel Karácsony nem látott esélyt arra, hogy konszenzus alakuljon ki a személyek megválasztásánál, azt javasolta, hogy az összes fővárosi cégnél, köztük a BKK és a BKV esetében szüntessék meg az igazgatóságokat, és vegye át a Közgyűlés az igazgatósági jogokat. Ez a gyakorlatban plusz előterjesztéseket jelent majd a testületnek, de Vitézyéket és a Tiszát is meggyőzték Karácsony költséghatékonyság melletti érvei, ugyanis a főpolgármester szerint a javaslattal évi 250 milliót lehet spórolni. A felügyelőbizottságokba ideiglenesen, 2025. május végéig a Főpolgármesteri Hivatal vezetői megbízású köztisztviselői ülnek be.
Vitézy a vita során elmondta, hogy a főváros tud majd működni Draskovics Tibor nélkül is, és arra kérte Karácsonyt, hogy a következő ülésen ismét vegye napirendre a szervezeti és működési szabályzatot, melyről a testület az első és második ülésén sem tudott megállapodni. Vitézy és a Tisza olyan SZMSZ-t szeretne, amely a döntéshozatalban erősíti a közgyűlés szerepét a főpolgármester kárára.
A képviselők az aluljárók éjszakai lezárásáról szóló fideszes javaslatról is hosszasan vitáztak.

(T.Cs)

2024.11.29 01:05:06
További hírek Autó/Motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!