NER lovagoknak kedveztek a vadgázolások módosításával
Jobb lesz vigyázni a vadakkal. Változott a KRESZ és bizony az autósokra nézve nem éppen kedvezően változott az ilyen esetekre vonatkozó rendelet, ami önmagában véve is gáz. Persze ezzel döntéssel a törvényalkotók a vadásztársaságoknak kedvezett, hisz egy ilyen esetnél nekik kellett volna fizetni. Az autópáylnál pedig az autópálya üzemeltetőjének. Persze a főként NER lovagokkal teli vadásztársaságoknak feltehetőleg nincs pénzük a kártérítésre, mert Brüsszel nem utal. Az autópályák meg őringhez kerültek. Most már csak azt várjuk, hogy a gazdáknak kárt okozó vadak esetében a gazdák lesznek hibásak.
A közlekedési balesetek közt, különösen nyár végi időszakban egyre több a vadelütés. Ezek, még szerencsésebb esetben is komoly anyagi következményekkel járhatnak. Mindenképp érdemes tudni, ha megtörtént a baj, akkor nem csak a rendőrséget vagyunk kötelesek értesíteni, hanem a területileg illetékes vadásztársaságot is, mert az elütött állat az ő tulajdonukat képezi. Az autósoknak eddig némi megnyugvást nyújtott anyagi szempontból, ha elütöttek egy vadat, hogy az illetékes vadásztársaság felelősségbiztosítója jó esetben megtérítette az elütött vad okozta károkat. Amennyiben volt vadveszélyt jelző tábla az úton, ahol a vadgázolás bekövetkezett, a felelősség az autóst terhelte, ha nem volt vadveszélyt jelző tábla, akkor a felelősség a vadásztársaságé. Mindez jelentősen megváltozott a Magyar Közlöny idei 90. számában megjelentek szerint. A pontos szöveg így szól: „nem minősül a vadászatra jogosult felróható magatartásának vagy a tevékenységi körében előálló rendellenességnek, ha a vad az életmódjából, szokásos táplálkozási, szaporodási viselkedéséből következő helyváltoztatása miatt jelenik meg a lakott területen kívül közúton, autóúton, autópályán vagy a település belterületén, kivéve, ha a vad megjelenése a vadászatra jogosult tevékenységével áll okozati összefüggésben. De a törvény megváltoztatása az autópálya-kezelő, tulajdonosának is nagy segítség ám. Most már ők sem fizetnek, ha az autópálya berohan egy vad és komoly balesetet, halált okoz netán. Nos ez nem is lenne annyira gyanús, ha épp a vadásztársaságok ne lennének főképp a NER kezében, az autópályák pedig nemrég ne kerültek volna Mészáros Lőrinc érdekeltségeihez. Tény kérdése ezek a vadbalesetek komoly terhet róttak a vadásztársaságokra és az autópálya kezelőkre, de volt is visszatartása is, hisz az utak mellett kikerültek a vadveszélyt jelző táblák, és az autópályák mellet nem spóroltak el a kerítések javítási költségeit sem.Most feltehetőleg már ez is másképp lesz- A D.A.S jogi tanácsadó iroda elemzése szerint mindez azt jelenti, vadgázolás esetén már csaknem minden esetben az autó sofőrje a hibás. Kivételt csak az képezhet, ha az elütött vadat éppen űzték, lőtték, vagy hajtották. Azt bizonyítani viszont, hogy az állat ezek egyike miatt futott ki az autó elé, nem pedig egyszerűen csak táplálkozni vagy szaporodni akart, szinte lehetetlen feladatnak tűnik.
2023.07.30 13:08:38


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!