A gumiabroncs mérete számtalan tényezőt befolyásol
Egy autónak több olyan alkatrésze van, ami a hétköznapokban nem kap elég nagy figyelmet. Ide tartoznak az abroncsok is, amelyek állapotát a legtöbb autótulajdonos csupán a téli-nyári szett cseréje során ellenőrzi. Ha pedig új beszerzésére van szükség, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen méretet választunk.
A méret (is) a lényeg Természetesen a legjobb választás az, ha nem mi magunk próbáljuk kitalálni, hogy mégis melyik méret lenne az ideális a jármű számára. Kisteher gumiabroncs esetében ez egy igazán fontos tényező, mivel ott a teherbírást is nagymértékben befolyásolja, de szerencsére a Gumiflex tud segíteni a megfelelő kiválasztásában. A gumiknak a fő feladata az, hogy megfelelő tapadást és irányíthatóságot biztosítsanak a járművek számára. Ehhez azonban elengedhetetlen az ideális méret megtalálása. Ha túl keskeny az abroncs, akkor a tapadás kicsi, de a túl széles sem egyenlő a nagy tapadással, mivel azok könnyebben tudnak elakadni. Ha megnézzük az oldalfal és az abroncs szélességének az arányát, akkor megkapjuk, hogy a gumi mennyire “peres” vagy “ballonos”. A ballonos gumik sokkal nagyobb tömeget képviselnek, a kormánymozdulatokra azonban szinte azonnal reagálnak. A peres változat kevésbé védi az autót és a felnit, mivel kevesebb rugózatlan tömeggel rendelkezik. Ezeket általában a nyári időjárásban szokás használni, míg a ballonos gumikat esőben és télen. A leírás követése a legfontosabb Szerencsére minden gyártó előírja azt, hogy az adott modellre mekkora méretű gumit kell felszerelni, hogy az ideális vezethetőséget és stabilitást megkapjuk. A legtöbb autó 16-18 colos változatokat használ. A gyári ajánlásokban egyébként több mérettel is fogunk találkozni, teherautók esetében ez ad némi rugalmasságot ahhoz, hogy mire használjuk a járművet a mindennapokban, és ahhoz illeszkedő méretet tudunk választani. Fontos, hogyha mégis eltérünk az előírásoktól, az azt is jelenti, hogy minden gyári adat, ajánlás érvényét veszti és nem lehet kiszámítani, hogy a jármű pontosan hogyan fog reagálni az új helyzetre. Jó tudni azt is, hogyha eltérő abroncsméretet használunk, akkor az már az autó átalakításának minősül, amihez hivatalos engedélyre lesz szükség. Enélkül az autó szinte garantáltan nem fog átmenni a kötelező műszaki vizsgán. Nyári és téli gumi méretkülönbségek Ahogy azt már az előzőekben is írtuk, egy adott modellhez is több méretet kapunk, amit fel lehet rá szerelni. Erre azért van szükség, mert télen érdemes kisebb abroncsot felszerelni, mivel azzal jobban lehet navigálni a hóban és a téli körülmények között. Nyáron pedig szélesebb kell, hogy a tapadás minél nagyobb legyen a nagy forróságban. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy az adott időszakra, évszakra mégis melyik gumiabroncs szett lenne a legjobb választás, akkor mindenképpen kérjük szakértő véleményét és iránymutatásait.  
2023.07.13 21:00:20


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!