Injektorok típusai és a felújításuk
Beszéljünk kicsit az injektor felújításáról. Először is nézzük meg, hogy milyen típusok vannak, majd térjünk rá ezek javítására is. Érdemes ezeket tudni, mert jól jönnek ezek az információk, amikor megbízható szakembert keresünk a feladatra.
Örök érvényű szabály: bízzuk szakemberre az injektor felújítást! Mielőtt még belemennénk a típusokba, már a legelején szeretnénk leszögezni, hogy az injektor felújítás is egy olyan feladat, amit mindenképp szakemberre kell bízzunk. Ez általánosságban igaz és örök érvényű szabály szinte minden területen, így itt is. Azért fontos ezt kiemelni már az elején, mert többet árthatunk, mint gondolnánk, ha mi magunk kezdjük el a garázsban bütykölni. Számos típus van a piacon ebből az alkatrészből, és akár típusonként is eltérő lehet, hogy milyen technológiával kell nekiállni a javításának. De ez nem okozhat gondot egy olyan kiváló szakosodott, egyben szakképzett csapat számára, mint a Perfekt Motorfelújítás Kft. csapata. A hozzájuk hasonló hivatalos felújítópartnerek hatalmas előnye, hogy garantáltan rendelkezésükre áll minden javítási technológia és gyári cserealkatrész. Ez már önmagában is nagy fegyvertény, melyet ha a megfelelő rutinnal párosítanak, garantált a siker. De még mielőtt eldöntenénk, hogy kihez megyzük a befecskendező rendszert megjavíttatni, nézzük meg az egyes típusokat. A Bosch rendszerek Jelenleg a legjelentősebb beszállító a befecskendező rendszerek terén a Bosch. 1927 óta, azaz immár közel 100 éve vannak jelen ezen a piacon, mely idő alatt számos fejlesztést tettek le az asztalra. Az alábbi négy rendszerükről érdemes tudni:
  • A magasnyomású gázolajat a régebbi gyártmányokban forgóelosztós-, soros- vagy VP adagolóval állították elő. Majd ezt a gázolajat az égéstérbe egy mechanikus porlasztó segítségével juttatták be.
  • Az UPS (PLD) rendszereknél viszont minden egyes hengerhez egy-egy mechanikus porlasztó és elektronikusan vezérelt pumpa tartozik.
  • A Unit injektor (PD) esetén egyben van a pumpa és a befecskendező. Így akár 2000 bar feletti nyomást is el lehet vele érni, ami nagy előny a korábbi típusokkal szemben.
  • És végül ott van a Common Rail rendszer. Ezek magasnyomású szivattyúból, közös nyomócsőből, valamint elektromosan vezérelt piezo vagy mágnesszelepes injektorokból állnak.
A Delphi rendszerek A Bosch-hoz hasonlóan a Delphi is gyárt Common Rail rendszert, főleg személygépjárművekhez. Ezzel szemben haszongépjárművekhez inkább az EUI adagoló-porlasztó befecskendező EUP és SMART injektort gyártják. Ha javításra kerül a sor, akkor a jármű vezérlőegységébe új illesztőprogramot is telepítenek. Siemens rendszerek A Siemens CDO Common Rail rendszereit először a PSA konszern motorjaihoz fejlesztették, majd később a Volkswagen is használta őket. A Piezo vezérelt injektorok mellett nagynyomású szivattyúk vannak. A Piezo vezérlők kiválóan vizsgálhatóak CRI-PC berendezéssel, ráadásul akár részlegesen is felújíthatóak. A fenti információk birtokában már könnyebb lesz megfelelő, jól képzett szakembert, és jól felszerelt műhelyt találni.  
2023.05.14 21:26:12
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!