Újra gyártják a kommunizmus csúcsmotorját
2015-04-06 12:05
Feléledt, a kommunizmusban gyártott világhírű magyar csúcsmotor. Bemutatták az új fejlesztésű Pannonia Bol d’Or motorkerékpárt Várpalotán, hosszú évek küzdelme után. A 400 köbcentis, 49 lóerős motort a Veszprém megyei városban szeretnék majd gyártani. Az ötletgazdák már csak az engedélyeztetést várják s indulhat is a régi-új Pannónia sorozatgyártása.
A Pannonia Bol d’ Or elnevezésű modellt magyarok tervezték és 90 százalékban a gyártása is hazai, a futóművét azonban Olaszországban készítették, a Moro Racing, illetve Stefano Favaro, Talmácsi Gábor magyar motorversenyző világbajnok menedzsere segítségével – mondta Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft. ügyvezető igazgatója az új Pannonia bemutatóján.
Emlékeztetett arra, hogy a maga korában a világpiacon is korszerű és népszerű magyar motor, a Pannonia első modellje 1954-ben készült el a Csepeli Motorkerékpárgyárban, s 1975 októberéig összesen 689 ezer darab gördült le a szerelő sorról.
Mint ismeretes 1956-ban Franciaországban, Monthléryben rendezett Bol d’Or (aranysisak) elnevezésű, 24 órás versenyen páros győzelmet szerzett Kurucz György és Reisz János a Pannóniával, Országunk akkori egyik büszkeségével.
Az első modellből limitált szériát gyártanának – mindössze 55 darabot –, de később 6-8 típussal szeretnének megjelenni a piacon. A legkisebb kategóriától a legnagyobbig.
Mázló Imre elmondta: az új Pannónia Bol d’ Or elnevezésű modell sorozatgyártását Várpalotára tervezik, s az üzemben kezdésként körülbelül 10-15 munkahelyet létesítenek. Rámutatott: 2011-ben lesz a franciaországi nagy győzelem 55. évfordulója, s addigra éppen 55. darabot szeretnének legyártani. Minden attól függ azonban, hogy mielőbb megkaphassák a sorozatgyártásra az engedélyt – hangsúlyozta.
Az ügyvezető az eddigi költségekről csak annyit árult el, hogy „rengeteg munka és nem kevés pénz” van a fejlesztésben. Utalt arra is, hogy a gyártáshoz számítanak kormányzati segítségre és uniós pályázati támogatásra.
Németh Árpád, Várpalota polgármestere hangsúlyozta, hogy az önkormányzat 15 millió forinttal „beszállt” a Magyar Motorkerékpár Kft.-be, s ezzel 10 százalékos tulajdonrészt szereztek. A polgármester szerint néhány százmillió forintból kijön az gyártócsarnok és berendezései beruházása, s szerinte ez egy éven belül meg is valósítható.