hirdetés

Jönnek a kínai szuper vonatok. Bár nem Magyarországra éreznek az olcsó és annál jobb mozdonyok sajnos, bár nekünk is felajánlották 2011-ben. De nem kellett. Egy CSR mozdony egyébként negyedannyi, mintegy hasonló minőségű európai mozdony. Először fordul elő, hogy nemcsak alkatrészeket, hanem egész nagysebességű vonatokat exportál Európába Kína, amely a jövőben kivitelének fokozására törekszik.

 

A kelet-ázsiai ország legnagyobb vonatgyártója, a CSR első európai országként Macedóniával állapodott meg hat nagysebességű vonat exportjáról – számol be a Zsenmin Zsipao kínai központi lap. Az újság Hszie Hung-pinget, a CSR mérnökét idézi, aki szerint a szerelvényeket a macedón normákra szabják majd, óránként legfeljebb 140 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a vasútvonalaokon és 30 éves élettartammal bírnak majd.Kína korábban csupán nagysebességű vonatrészeket értékesített Európában, legnagyobbrészt a német piacon, melynek legnagyobbjával, a Siemens-szel 2012-ben kezdődött az együttműködés.

A kínai kormány reményei szerint ugyanakkor a nagysebességű vonatok exportja a jövőben további országokra és kontinensekre terjedhet ki. A kelet-ázsiai országban gyártott szerelvények Tájföldön, Malajziában, de Argentínában is járnak, s a vonatokat Li Ko-csiang miniszterelnök tavalyi kelet-európai körútján, valamint májusi afrikai útján is “reklámozta”. Kína álma egy átfogó nagysebességű vasúthálózat kiépítése Afrikában – mondta Nigériában a kínai miniszterelnök.

A Budapest-Belgrád vasútvonal felújítását, ahol szintén óránként akár 160 kilométeres sebességgel közlekedő szerelvények járnak majd, Kína pénzzel biztosan támogatja, az ugyanakkor egyelőre nem ismert, ott kínai vonatokat állítanak-e működésbe.A Hszinhua hírügynökség egy korábbi cikkében úgy fogalmazott: a gyorsvonat-export kínai sajátossággá is válhat, csakúgy, mint az óragyártás Svájcban.A nagysebességű vasúthálózat fejlesztése 2007-ben kezdődött Kínában, a hálózat hossza tavaly év végén már a 10 ezer kilométert is meghaladta.

A közlekedési minisztérium korábbi bejelentése szerint annak hosszát 2015 végére 18 ezer kilométerre kívánják növelni. Kínában van a világ leghosszabb vonala, de az országban tesztelik az eddig ismert leggyorsabb, akár 575 kilométer per órás sebesség elérésére is képes vonatokat