hirdetés

Orosz konkurenciát kap a Boeing és az Airbus is. Az első MSz–21-300-as „szűzrepülése” december és 2017 februárja között várható, az első gépek leszállítását 2018-ra tervezik, a sorozatgyártás 2020 után kezdődik.

orosz repcsi-marina lisceva

Bemutatták szerdán Irkutszkban az MSz–21-300-as új orosz utasszállító repülőgépet. A két hajtóműves, rövid és közepes hatótávolságú gépek 150-212 utas szállítására alkalmasak. Oroszországban azt kívánják, hogy ezek lépjenek a szovjet gyártmányú Tu–134-esek, Tu–154-esek, Tu–204-esek és a hasonló polgári repülőgéptípusok helyébe.

Moszkva az MSz–21-essel és az első repülését 2008-ban végrehajtó, regionális közlekedésre kifejlesztett – a 75-95 személyes kategóriában – Szuhoj Superjettel próbálja megtörni az Airbus és a Boeing monopóliumát a repülőgépgyártás világpiacán.

Külföldi források szerint az MSz–21-es alkatrészeinek 30 százaléka külföldi eredetű. Szakértők úgy vélik, hogy az új orosz gép az Airbus A–320-as és a Boeing–737-es vetélytársa lehet.

(Fotó: Marina Lisceva)