hirdetés

Napi hétszáz forint dugódíjat javasol az LMP a főpolgármesternek, Tarlósnak. Az LMP szerint a fővárosiak egészsége érdekében korlátozni kell a budapesti autós forgalmat. Igaz, eddig az volt a mondás, hogy a dugódíjat csak az uniós támogatásból méregdrágán épített metró miatt kell bevezetni. Azt sajnos nem tudtuk meg, hogy a mozgáskorlátozottak ingyenes behajtását miként fogják majd megoldani a fizetős helyekre, hisz tömegközlekedéssel igencsak bajos bejutni a belvárosba és ott közlekedni. 

dugó2

Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi képviselője vasárnap Budapesten tartott sajtótájékoztatóján megismételte, hogy az LMP két vonaljegy árában meghatározott, a csúcsidőszakra érvényes napijegy formájában szedne dugódíjat.

Kizárólag egy ilyen megoldásból származhat ugyanis annyi bevétele a fővárosnak, amelyből érdemben javítani lehet a budapestiek életkörülményeit – mondta a politikus, aki szerint a Tarlós István főpolgármester által javasolt évi ötezer forintos dugódíj értelmezhetetlenül kicsi hasznot hozna.

Csárdi Antal úgy fogalmazott, a gépkocsiforgalom kinőtte a várost, ezért hátat kell fordítani az elmúlt ötven év városfejlesztési gyakorlatának, amely az autós közlekedés kiszolgálására épült. Az LMP budapesti képviselője ismételten a dugódíj bevezetésének feltételeként említette a tömegközlekedés minőségének jelentős javítását. Kiemelte a sugárirányú, az agglomerációt érintő fejlesztések fontosságát, például a gödöllői HÉV összekapcsolását a 2-es metróval, valamint a 3-as metró kétirányú meghosszabbítását.

A napi hétszázat a hétvégén nem kellene fizetni, és éjszaka sem az LMP tervezete szerint. Azt azonban nem tudni, hogy ezt a politikusoknak is kell-e majd fizetni? A mentősöknek, a rendőröknek, a közhivatalnokoknak? S vajon a mozgássérültek milyen kedvezményt fognak majd kapni, hisz tömegközlekedéssel igen nehéz lesz eljutniuk bárhova.