hirdetés

Zugló polgármestere Horváth Csaba nem kér a déli körvasútból, és Mészáros Lőrinc cégeiből sem, mert méterenként a beruházás 56 millió forintba kerül, ami pofátlan túlárazás. Ennek pedig véget kell vetni. A 70-es években a körvasút fejlesztésére vonatkozó tervek, dokumentumok elkészültek és ezen fejlesztés a metrónál is olcsóbb beruházás lett volna.  Érdekes, hogy most a legdrágább projektek egyike lett. 

 

Felszólítjuk a kormányt, hogy azonnal semmisítse meg ezt a közbeszerzést! Egyetlen fillérrel se fizettessenek többet a magyar adófizetőkkel, mint amennyibe a 6 kilométeres vasútfejlesztés valóban kerül!

Zugló MSZP-s polgármestere, Horváth Csaba szerint pofátlan túlárazás történt a déli körvasút hat kilométeres szakaszának költségtervezésénél. A beruházásra, amely a Kelenföldi és a Ferencvárosi pályaudvart köti majd össze, és Mészáros Lőrinc cége az építő, 338 milliárd forintot szánnak.

1 lépés, 1 méter nekem, 56 millió forint Mészáros Lőrincnek. Ennyibe kerül 1 méter vasúti pálya megépítése, ha azt Mészáros Lőrinc cége építi – mondta Horváth, aki szerint az indokoltnál tízszer drágább a kormány fejlesztése. Zugló polgármestere azt mondja, ekkora összegből meg lehetne akár építeni a 4-es metró el nem készült szakaszait Budaörs és Újpalota között, ezért szerinte azonnal semmissé kell tenni ezt a közbeszerzést.

Az így megmaradó 300 milliárdot pedig adja oda a kormány a metró befejezésére, hiszen az valóban sok zuglói, újpalotai és agglomerációs utas, de még az újbudaiak közlekedését is megkönnyítené. – mondta Horváth hozzátéve, hogy hasonló összegből, mintegy 340 milliárd forintból épült Bécsben az új főpályaudvar, ahol 50 hektáron 100 kilométernyi új vasúti sínt fektettek le, de építettek mellé mélygarázst és buszpályaudvart is. Itt azonban csupán 6 kilométernyi vágányra és két felszíni megállóra elég.

 

(Horváth Sz.)