hirdetés

Csupán néhány tucat kamerával kezdhetik meg a budapesti dugódíj befizetésének ellenőrzését a korábban tervezett százas nagyságrendű sasszem helyett. De ez is elég lehet állítólag, ha figyelembe vesszük, milyen trükkösen jelölték ki a belső behajtási övezet határait.

dugó2

Az illetékes budapesti cég buszsáv-, illetve forgalomfigyelő mérőpontokon elhelyezett kamerákkal, mérőautókkal és rendszámleolvasó kamerákkal fogja ellenőrzi a dugódíj befizetését. Egyelőre 54 forgalomfigyelő, 24 buszsávfigyelő és 14 rendszámleolvasó kamerával rendelkeznek, amelyekhez négy mérőautó társulhat.

A korábbi tervekben a múlt év végére 70 rendszámleolvasó kamera és 200 további mérőeszköz szerepelt. A dugódíjat egyébként a tervek szerint 2017 végétől vezetnék be. Az ezt akadályozó jogszabály módosításának javaslatát már elkészítették, de a főváros politikai okokból nem kéri a változtatást. Azaz a kormánynak kell vállalnia az arcával, hogy megnyitja az utat a dugódíj bevezetése előtt.

A kevés ellenőrző eszköz használatát megkönnyíti, hogy az alkalmanként 700 forintos belső behajtási díjat szűk területen kell fizetni, ráadásul az ezt határoló útvonalak – a kiskörút, a Bem rakpart, a Csalogány utca, az Attila út nem lesznek fizetősek. Ugyanez vonatkozik az Margit és az Erzsébet hídra, illetve a budai és a pesti rakpartra, amelyek tranzitútnak minősülnek.

Az 5000 forintos éves budapesti útdíjmatricát ugyan mindenkinek ki kell csengetnie, aki fővárosban autózik, de ennek ellenőrzésére minden autó esetén egy éve van az illetékes cégnek.

(Forrás: nol-napi)