hirdetés

Az amerikai Hálaadás napja utáni pénteket úgy várja a kiskereskedelem, mint a kisgyermek a karácsonyt. Ilyenkor az emberek még a lapostévéért is verekednek és percenként 1 millió dollárért vásárolnak.
fekete péntek usaAz árleszállítások napját mi sokáig csak hüledezve figyeltük, a lapostévéért szó szerint verekedő amerikai fogyasztókról készült videók az év végi viccesnek gondolt összeállítások alapelemei voltak éveken át. Az online kereskedelem előretörésével aztán a Fekete pénteken lebonyolított forgalom jó része átkerült a virtuális piactérre ahol kényelmesen, otthonról klikkolgatva lehet alkalmi vételekre lecsapni, elkerülve az üzletekben ilyenkor tapasztalható őrületet.

Az amerikaiak éltek is a lehetőséggel becsülettel, a hírügynökségek beszámolói szerint minden idők össze vásárlási rekordja megdőlt az idei Fekete pénteken, hiszen egy nap alatt online 5 milliárd dollárnál is többet költöttek. A Shopify nevű e-kereskedő portál beszámolója szerint az amerikaiak csúcsidőben percenként 1 millió dollárt (267 millió forintot) költöttek az online üzletekben. A 100 legnagyobb amerikai online kereskedő összesített adatai szerint Hálaadás napján és Fekete pénteken összesen 7,9 ,milliárd dollárt hagytak az emberek az üzletekben. ami 18 százalékos emelkedést jelent a tavalyi számokhoz képest (ha csak a pénteket nézzük: 2016 – 3,34 milliárd, 2017 – 5 milliárd).

A mobileszközök egyre fontosabbak ebben a szegmensben is, hiszen a tranzakciók 40 százalékát okostelefonról vagy tabletről indították.
És, hogy egy közkedvelt fordulattal éljünk, ez még nem minden, hiszen még előttünk van a hétfő, amit Cyber Monday avagy Kiberhétfő néven emlegetnek pár éve. Ezen a napon főleg elektronikai cikkekre vonatkoznak a leárazások, szóval ha Johnny mégsem sapkát, hanem konzolt kapna a szüleitől, akkor a hétfő ideális napnak tűnik a beszerzésre. Az előrejelzések szerint az online rekord itt is meg fog dőlni, legalább 6,6 milliárd dolláros forgalmat várnak tőle (ez 16,5 százalékos növekedést jelentene).

Az idei Fekete péntek legnagyobb nyertese természetesen az Amazon volt. A világ legnagyobb kereskedőjének számító cég, ami ugye egy könyvesboltból nőtte ki magát pár év alatt, egyes adatok szerint a Fekete pénteki online forgalom felét bonyolította le, más adatok szerint pedig minimum egymilliárd dollárt keresett, aminek tulajdonosa, Jeff Bezos minden bizonnyal örült is, bár a világ leggazdagabb embereként (100 milliárd dolláros vagyona van) ez annyira sokat azért nem tett hozzá a kosztpénzhez.