hirdetés

Nem igazán egyeztethettek az etyeki telektulajdonosokkal, mielőtt a felcsúti kisvasútépítés második ütemét elkezdték volna tervezni. A második szakasz nyomvonala, amely Felcsútot, Bicskét és Etyeket kötné össze, telkeket felez meg, s a kertek alatt menne el. A miniszterelnökség szerint, ha a város kifizeti az új vasúti terveket, akkor lehet más megoldás is.
kisvasút FelcsútAz RTL Klub híradója számolt be arról, hogy a felcsúti kisvasút meghosszabbítása miatt az egyik kettévágott telektulajdonos, Kerényi Ferenc sem a Miniszterelnökségtől értesült arról, hogy a telkén vasút menne át, mindezt saját magának kellett kiderítenie. Kerényi attól fél, az állami beruházás miatt kisajátítják telkének egy részét.

A tiltakozó etyekiek végül azt a választ kapták a Miniszterelnökségtől, hogy ha nem tetszik nekik a nyomvonal, saját költségükön terveztessék át – mondta Garaguly Tibor polgármester.

Idén kora nyáron adták át a nagyérdeműnek a miniszterelnök falujában vágtató új kisvasutat, amely bevallottan nem a helyiek közlekedését, hanem csupán időszakos turistaigényeket elégítene ki Alcsútdoboz és a felcsúti sportaréna között. Azaz: azonkívül, hogy viszi a pénzt, nem csinál semmit.A projektre elköltöttek majdnem egymilliárd forintot, utas azonban nem nagyon lett a kisvasúton, a turisták sem bírták megtölteni a szerény képességű, alig néhány kilométer hosszú vasutat. Így aztán megtervezték a hálózatba Bicskét és Etyeket is bekötő új kisvasúti szakaszt, amely a helyben élők számára továbbra sem könnyíti meg az általuk használt közlekedési útvonalak lerövidítését (Bicske–Etyek–Budapest), sokkal inkább valami homályos, a környéken nem nagyon tapasztalható turisztikai igényt elégítene ki.

Az új szakaszról tehát már sok mindent tudni, a helyiek orrára viszont, akiket legfőképp érinti a kisvasút megépítése, nem sok mindent kötöttek. Többek között arról sem tudnak semmit, hogy felmerült, hogy az etyeki hosszabbítás végül mégsem készül el. Pontosan azért, amiért az első szakasszal is komoly problémák adódtak, hisz iszonyatos költségeket termel a működtetése. Szakértők szerint évente 30 milliós veszteséget produkálna a meghosszabbított felcsúti kisvasút.

Orbán Viktor miniszterelnököt a gazdaságtalan kisvasútja miatt ért kritikák nem tántorították el, ő a gazdasági racionalitást egész egyszerűen támadásként értékelte, mint fogalmazott, „ha támadják a kisvasutat, meg kell hosszabbítani”.