hirdetés

Egyre több Lombard Lízinges ügyfél panaszkodik a cégre, amelyet nemrég a Kúria is ugye elég rendesen elkaszált. A panaszosok szerint a cég felszólító levelek kiküldése nélkül próbálja meg felmondani a szerződéseiket. Aztán van, aki szerint az is előfordul, hogy az ügyfeleket arról tájékoztatják a szerződésük fel lesz mondva 8 napon belül, ha befizetik az állítólagos késedelmes összeget, akkor természetesen nem lesz felmondás. Ezt pedig követi egy majd húszezres csekk, amely arról szól, hogy szerződés felmondási díj. Természetesen kerestük a cég illetékesét, hogy mi ez a fura ügymenet, de dr.Papp úr későbbi tájékoztatást ígért mondván most a Kúria döntése miatt rengeteg dolguk van.     

lombard

A Lombadr Lizing úgy tűnik kezd megbékélni azzal, hogy be kell állni a sorba. S az ügyfeleket nem rángathatják jobbra-balra. S nem mehet szembe a mindenkori kormányzat akaratával. Így eleget tesz a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felszólításának az autóhitelezéssel foglalkozó Lombard Lízing Zrt., és módosítja általános szerződési feltételeit, miután a Kúria elmarasztalta a céget. Így a  jelek szerint fellélegezhetnek a szegedi székhelyű Lombard Lízing Zrt. adósai, ugyanis a társaság módosítani fogja a minden ügyfelére érvényes általános szerződési feltételeit. Az autóhitelezéssel foglalkozó céget az MNB azután szólította fel erre, hogy a Kúria 24 pontban érvénytelenítette a társaság kikötéseit a 2009. augusztus 1-je előtt hatályban lévő üzletszabályzataiban. A jegybank azt kívánta, hogy a Lombard azonnal változtassa meg üzletszabályzatait, és a perben érintett időszakot követő, így a ma is hatályos általános szerződési feltételeit is írja át, erről pedig tájékoztassa az MNB-t július 14-ig.

 

Mint ismeretes, a legfőbb bírói testület ítélete hatalmas győzelmet jelent az adósok számára, ugyanis a Kúria érvénytelennek nyilvánította a pénzintézet legtöbb, azonnali felmondásra vonatkozó szabályát. Például nem mondható fel a szerződés akkor, ha lopáskár vagy a jármű baleseti totálkára következik be. Akkor sem mondhatja fel a szerződést a társaság, ha az adós első alkalommal 15 napot meghaladó késedelembe esik, s a hitelező által meghatározott póthatáridőn belül sem teljesít. De abban az esetben sem mondható fel a szerződés, ha az adós ellen felszámolási, végrehajtási eljárás vagy végelszámolás indul.

Döntöttek továbbá arról is, hogy a Lombard a továbbiakban nem adhatja ki ügyfelei adatait behajtócégeknek, valamint nem veheti önkényesen birtokba ügyfele gépkocsiját még akkor sem, ha megszűnik a szerződés.

Azonban  van más baj is a Lombardnál. Egyre több ügyfél panaszkodik szerkesztőségünknél is arról, hogy olyan leveleket kapnak, hogy szerződésüket felmondják mert már kaptak korábbi felszólítást is a lizingcég nekik. Nos sajnos egyet sem kaptak korábban ez tény kérdése. De valami miatt ezt írták.  Aztán egyre többet fordul elő az is, hogy az ügyfeleket felszólítják –általuk nem jogosnak vélt – tartozások befizetésére is. A Lombard jelzi is gyorsan , ha ezt nem teszi meg az ügyfél 8 napon belül, akkor felmondják a szerződését és a panasz nem befolyásolja majd a felmondást. Nos ez is több mint érdekes és egészen bizonyosan valamiféle jogszabályba ütközik. S az is fura, hogy honnan tudja a lizingcég előre, hogy az ügyfél panasszal élne? Aztán  aki fizet, nos annak sincs vége a sztorinak, hisz kap egy majd húszezer forintos csekket arról, hogy fizesse már be, a szerződés felmondási díjat. Nos ez azért is kínos, mert, aki mondjuk fizetett a lzingcégnek annak ügye nem mondták fel a szerződését ez tény. De akkor mi alapján van felmondási díj ? Nos mi ezt szerettük volna igazából megkérdezni a Lombard Lizing illetékeseitől, de egyelőre időt és türelmet kértek.

Nos a Lombard illetékeseit is kerestük, két napba telt de megtaláltuk őket, hogy a fent jelzett eljárásra reagáltassuk őket. Dr.,Papp úr a HR igazgató rendelkezésünkre állt meghallgatott minket, majd tisztelettel megkért minket, hogy később nyilatkozhat-e., pár hetet kért, mert a Kúria döntése miatt van most elég teendőjük. Természetesen várjuk majd a cég hivatalos álláspontját a fent nevezett furcsának tűnő ügyfél eljárásról.

Azt ügye nem szabad elfelejteni, hogy hatalmas botrányt kavart a Lombard azon bejelentése jó pár hónappal ezelött, hogy rengeteg ügyfelével közölte a lizingcég, hogy sajnos nem jár nekik banki visszatérítés, mert céges autókat lizingeltek és arra nem vonatkozik a kormány törvénye.  Aztán azt se felejtsük el, hogy a lizingcég igen komoly pert bukott nemrég a Kúrián, mert bizony sok sok szerződési feltétele törvénybeütközött.