hirdetés

A brüsszeli testületet aggasztja, hogy az új adó milyen hatással lehet a média szabadságára Magyarországon, egyelőre azonban nem tudni, tesz-e bármilyen lépést az ügyben az Európai Bizottság – mondta Ryan Heath, a digitális területért felelős uniós biztos, Neelie Kroes szóvivője.

Az Európai Bizottság vizsgálja a reklámadóról a héten elfogadott jogszabály tartalmát, de egyelőre korai volna eldönteni, tehet-e vagy tesz-e majd Brüsszel bármilyen lépést a kérdésben – közölte pénteken Ryan Heath, a digitális területért felelős uniós biztos, Neelie Kroes szóvivője.

Heath világossá tette, nem tudja megerősíteni, hogy a bizottság bárkitől írásos panaszt kaphatott az új adónemmel kapcsolatosan, ám az kijelenthető, hogy a brüsszeli testületet aggasztja, hogy az új adó milyen hatással lehet a média szabadságára Magyarországon.Csütörtökön a főleg jelentős európai lapkiadókat tömörítő Európai Kiadók Tanácsa és a Kereskedelmi Televíziók Szövetsége is jelezte, hogy kifogásolja az új adót, és panaszával az uniós intézményekhez fordul.
MTI