Az aktivizáció fontossága és lépései az értékesítésnél
2023-05-16 11:15
Mi a szoros összefüggés az aktivizáció és az értékesítés eredményessége között? Mit jelent egyáltalán a kifejezés a vállalati hatékonyság, a sales, a hatékonyság vonatkozásában? Ennek járunk máris utána a bejegyzésben.
Adunk is pluszban néhány gyakorlati tanácsot ahhoz, hogy ne csak elméleti szinten sikerüljön megismerni ezt az attitűdöt. A cikk elolvasása és a leírtak alkalmazása tehát könnyen forintosíthatóvá válhat.
Mit jelenthet az aktivizáció az értékesítés szövegkörnyezetében?
Egyfajta proaktív hozzáállást azok részéről, akik aktívan részt vesznek, és szerepet vállalnak a sales folyamatban. Azt, hogy nemcsak passzívan várjuk, amíg az új vevők csengetnek nálunk, hanem mi megyünk az üzlet után.
Ez egyaránt megvalósulhat szoftveresen, mondjuk a MiniCRM, mint CRM rendszer tudatos alkalmazásán keresztül vagy pedig a mindennapi feladatokkal kapcsolatos proaktív hozzáállás által.
Az aktivizáció tehát egyfajta hozzáállásbeli, gondolkodásbeli csavar. Amire igenis megéri tudatosan hangsúlyt fektetni. Többek között azért, mert komoly profit növelési potenciál rejlik benne.
Miként valósítható meg az aktivizáció az értékesítés területén?
Kezdjük azzal, hogy a beérkezett árajánlatkérésekre lehetőleg minél gyorsabban kellene válaszolni. Méghozzá érdemben. Ha ezt nem sikerül megtenni, akkor fennáll a kockázat, hogy a vevők máshol költik el a pénzüket.
Ugyanis a türelem egyre ritkább kincsnek számít manapság. Minél később sikerül válaszolni és érdemben reagálni egy-egy érdeklődőnek, annál valószínűbb, hogy az árajánlat kérője máshol fog igent mondani.
Az aktivizációhoz kapcsolódik közvetve az is, hogy minden kiküldött ajánlat tartalmazzon határidőt. Ezzel ugyanis el lehet érni, hogy az érdeklődők ne húzzák el a válaszadást a végtelenségig, a szerződéskötésre mielőbb sor kerüljön.
Még néhány tipp a hatékonyságnöveléshez az aktivizáció jegyében
Fontos, hogy a kiküldött ajánlatokat nem tanácsos utánkövetés nélkül hagyni. Különösen a megadott határidő lejárta előtt célszerű emlékeztetni a leadet azzal kapcsolatban, hogy nemsokára vége az ajánlatnak, avagy jó lenne döntésre jutni.
Persze nem kell túl rámenősnek sem lenni. Lehet ezt az aktívabb, több kommunikációval járó megközelítést finoman, segítő szándékkal is kivitelezni. Ami azért lényeges, mert így egyetlen vevőt sem vesztünk el a szorosabb kommunikáció miatt.
Azt viszont látni kell, hogy a proaktív megközelítés ma már egyre inkább esszenciális feltétele az értékesítési hatékonyságnak. Ha ezt nem építjük be szervesen a céges működésbe, csak azt kockáztatjuk, hogy más majd megteszi helyettünk. Márpedig nehéz azt elképzelni, hogy ez a luxus beleférjen a működésbe. Pláne akkor, ha a profitmaximalizálás prioritást élvez nálunk.