Amikor egy teljesen új generáció kilép a munkaerőpiacra…
2023-05-18 09:57
…akkor bizony minden munkáltató felkötheti a felkötnivalót! Hiszen nem nehéz kitalálni, hogy minden generáció más és más. Mást tartanak fontosnak, más attitűddel néznek szembe a világ dolgaival. Ez pedig éppúgy hatással lesz a munkavállalásra, mint minden egyébre.
Ha tehát egy vállalat szerente frissen diplomázott fiatalokat foglalkoztatni, akkor jó, ha idejekorán ráébred arra, hogy a régi módszerekkel nem fog sikert elérni. Az új generációk új megközelítéseket követelnek, de szerencsére azért nem reménytelen a helyzet. Mai cikkünkben igyekszünk azt körbejárni, hogy mi is a fontos Z-generáció, vagyis az 1990-2010 között születettek számára!
Elsődleges a pénz!
Nyilvánvalóan nem meglepő, hogy minden fiatal tisztes fizetést szeretne magának, és szemben a korábbi generációkkal, ezt nem is átallják szavakba, vagyis számokba önteni. A Zyntern.com frissdiplomásokat foglalkoztató cégei pontosan tisztában vannak ezzel, ezért igyekeznek nagyon odafigyelni arra, hogy vonzó ajánlatokkal kecsegtessék az utolsóéves egyetemistákat és a frissen lediplomázott fiatal felnőtteket.
Ahhoz azonban, hogy tudják, mi a kecsegtető, előbb meg kellett kérdezni azokat is, akik tulajdonképpen a célpontjai ezeknek a különleges álláshirdetéseknek.
Több felmérés is készült, a fent nevezett oldal nevéhez köthető egy nagyon alapos kutatás, amelyből kiderül, mi is fontos a mai fiataloknak!
Átrendeződő igények
Bár azt hihetnék a munkáltatók, hogy fontos a távolság, ez a generáció jóval mobilisabb az előzőeknél, így kész többet is utazni, ha messzebb talál magának szimpatikus pozíciót.
És hogy mi tesz szimpatikussá egy munkakört? A feladatokon túl a két legfontosabb az elismerés és a csapat.
Az elismerés minden formája kiemelten fontos a leendő munkavállalók számára, de szerencsére ma már egyre több cég alkalmaz bónusz- vagy ösztönzőprogramokat. Az anyagi megbecsültségen túl az erkölcsi sem elhanyagolható, így erre is érdemes energiát fordítani, ha fiatal, életerős “titánokat” szeretne egy vállalat foglalkoztatni.
A közösséghez való tartozás, a munkatársakkal való jó kapcsolat szintén elengedhetetlen a fiatalok szerint, de hasonlóan nagyra értékelik azt is, ha van fejlődési és előrelépési lehetőség. Számukra nem az a cél, hogy egy adott munkakörben biztonságban lehúzzanak negyven évet, ők fejlődni, világot látni és tapasztalatokat gyűjteni szeretnének.
Fontos az őszinteség!
A Z-generáció tagjai (sem) szeretik a porhintést, sőt, ők már önmagukkal is jóval kíméletlenebbül őszinték, és ennek meg is van az eredménye, hiszen pontosan tudják, hogy mit szeretnének, mit akarnak elérni, mire van szükségük a boldogsághoz és az elégedettséghez.
Így aki őket szeretné foglalkoztatni, az semmiképp se vegye a fent leírtakat félvállról!