hirdetés

A Volkswagen eddigi álláspontja szerint az érintett autótulajdonosoknak önkéntes alapon hagyta meg, hogy visszavigyék gépjárműveiket javításra. A Német Szövetségi Közlekedési Felügyelet azonban elrendelte a cég eladott dízelautóinak kötelező visszahívását Németországban.

Volkswagen gyár

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala szeptember 18-án indított szabályszegési eljárást a Volkswagen ellen. Az ügyészség még abban a hónapban csalás gyanúja miatt beperelte a társaságot.

Az autógyártó cég elismerte, hogy a próbapadon mért emissziós értéket az EA189 típusú motorral üzemelő gépjárművek a forgalomban valóban jóval túllépik. Az Európai Unióban körülbelül 8 millió ilyen autóról lehet szó, csak Németországban 2,4 milliót adtak el az adott típusból.

A Volkswagen a kirobbant botrány után meghagyta az érintett autótulajdonosoknak, hogy szabadon döntsenek, visszaviszik-e javításra az ilyen típusú gépjárműveiket, vagy sem.

A Német Szövetségi Közlekedési Felügyelet azonban most hatóságilag kötelezte a vállalatot, hogy Németországban visszahívják az ott eladott 2,4 millió dízelmotoros autót szervizre.