hirdetés

Állítólag a veronai busztragédia egyik sofőrje alvászavarban szenvedett. Mindez pedig egy egyeztető beszélgetés során, lényegében véletlenül derült ki. Úgy tűnik a busztársaság és a szülök közösen perelnék az olasz autópálya-kezelőt a rossz korlátok miatt, ami szerintük végül a rettentő tragédiához vezetett. Az ügyet nehezíti, hogy az itthoni biztosítók az elhunyt gyerekek után csak 4 milliót akar fiuzteni, holott Olaszországban ez az összeg ennek a ötszöröse is lehet.

IMG_3064Pár hete a Szinyei Merse Gimnáziumban állítólag volt egy találkozó, a szülők, és a buszt és a sofőröket biztosító cég vezetőjével, Czakó Tiborral. Az apropó az volt, hogy a cégvezető azt kérte, alkossanak perközösséget, és pereljék be együttesen az olasz autópálya-kezelőt, mert úgy gondolja, a korlát okozta a tragikus végeredményt – mondta egy jelen lévő szülő a Borsnak.

A megbeszélés egy másik résztvevője, Szendrei Mónika, aki lányát, Esztert vesztette el, így folytatta:

Ebbe azonban nem vagyunk hajlandók belemenni, mert más a véleményünk. Főleg miután ott, a helyszínen megjelent szülők és körülbelül hat-hét ügyvéd előtt elhangzott Czakó úr szájából, hogy a sofőrt korábban alvászavarral kezelték, és neki tudomása is volt erről. Ám mégis megkapta a vezetéshez szükséges orvosi papírokat. Kérdem én, még ha egészségileg rendben is volt a sofőr, munkaadója miért engedte őt ilyen hosszú útra, tudván, hogy mi a baja? Miért? – fakadt ki az édesanya, aki felháborítónak tartja, hogy a busztársaság vezetője még mindig nem írta alá a hozzájárulását ahhoz, hogy az olasz jogrendszer alapján állapítsák meg a családok kártérítését.

Az ügyet nehezíti, hogy a busztársaság nem szeretné a hírek és pletykák szerint, hogy az olaszországi jogrendszer alapján fizessenek a biztosítók, ami érthető, hisz így jóval nagyobb lenne a kártérítés, amit valahol a buszos cégre fognak majd terhelni a biztosítók. Míg itthon botrányos kevés összeggel 4 millióval szúrnák ki az áldozatok hozzátartozóinak a szemét a biztosítók, addig Olaszországban ez minimum 15 millió forint lenne. Azonban úgy gondoljuk nem a busztársasággal van a baj, hanem a magyar biztosítók mohóságával és kiskirályi módon működő eljárásaikkal, ahol ha baj van akkor vagy rögtön nem akarnak fizetni vagy nagyon keveset.