A Fradi elnökségi tagja bukhatja a milliárdos Várbusz-tendert, nem kapott a buszokra típusengedélyt
2016-03-23 19:49
Hatalmas bajban van a Fradi elnökségi tagja és exelnöke, az orangewayses Kovács Miklós. Aki nem utolsósorban a futballcsapatot vitte-hozta mindenhova mint támogató. Most úgy tűnik, nem szerezte meg ugyanis a BKK-tól hosszas perlekedés és pályáztatás után elnyert Várbusz-tenderéhez a buszos társaság a Rába S91-es midibuszok típusengedélyét. A szerződésben vállalt határidő április 1-jén lejár, s aligha életszerű, hogy pár nap alatt ezen dokumentumok előkerülnek. Az Esti Újság úgy tudja, anno sokak szerint, amikor még Kocsis István volt a BKV vezére, addig rendre elbukott minden BKV-tendert az orangewayses Fradi exvezér.
Bár nagy nehezen megnyerte a Várbusz-tendert a Fradi elnökségi tagja és exelnöke, Kovács Miklós, most úgy tűnik munkája és lelkes, évekig tartó küzdelme ködbe vész. A győztes tenderen megnevezett Rába S91-es midibuszok ugyanis eddig nem kapták meg a típusengedélyt, s az április 1-jei határidőig már aligha kaphatják meg a szakemberek szerint. Így a Fradi elnökségi tagja bukhatja a jónak tűnő tendert.
Az Esti Újság úgy tudja, hogy amíg Kocsis István volt a BKV vezére, addig valamiért az Orangeways sosem tudott tendert nyerni. Hogy ennek az ex-MVM-vezér volt-e az oka vagy más, nem tudni pontosan. Mindenesetre, ahogy Kocsis eljött a BKV éléről, utána nem sokkal a zöld-fehérek tiszavirág-életű exelnöke kezdett sikert sikerre halmozni.
A BKK szerdai, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a cégnek március 16-ig kellett volna bemutatnia a Rába S91-es típusengedélyét. A szolgáltató ezzel a típussal nyerte meg a BKK egyik midibuszos tenderét. Az Orangeways azonban ennek a szerződésben vállalt határidőnek nem tett eleget, ezért a BKK igazgatósága úgy döntött, arra kéri Dabóczi Kálmán vezérigazgatót, hogy álljon el a szerződéstől, ha a cég április 1-jén nem kezdi meg az eredeti szerződésben vállalt feltételeknek megfelelő teljesítést.
A BKK és az Orangeways Hungária Kft. nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatása után 2015. június 3-án kötött szolgáltatási keretszerződést 25 darab, valamint opcionálisan további 10 darab dízel midibusz beszerzésére és üzemeltetésére.