hirdetés

A Fradi elnökségi tagja, és így a Fidesz pártigazgatójának klubtársa lehet a BKK új beszállítója a Várban. Persze a Fradi miatt Tarlós István főpolgármesterrel is jóban lehet az Orangeways. S itt van Kocsis Máté a Fidesz emblematikus vezére, VIII. kerületi polgármestere, aki szintén ott van a Fradi vezetőségében. De nem ezen személyeken múlt a buszos cég hirtelen jött sikere. A Jobbik azonban a fura tender miatt máris válaszokat vár. Az mindenképp érdekes, hogy az Orangeways a Fradinak még a 25 milliós szponzorációt sem fizette anno évekig. A Várbusz várható nyertese ennek ellenére  az Orangeways lesz az Index szerint.A buszos cég  ellen komoly NAV nyomozás folyt, valami százmilliós állami támogatási ügylet miatt, és amely cégtől még a Dombóvári közösségi közlekedést is visszavette a Gemenc Volán, mert volt némi kivetnivaló a szolgáltatásukban.

 orangeways

 

Természetesen az Orangeways ügyében minden a szerencsétlen egybeesések véletlene. Így az is, hogy a cég vezetője a Fradi elnökségi tagja. De ennek semmi köze ahhoz, hogy a cég lehet a BKK beszállítója és üzemeltetheti a Várban futó járatokat, igen komoly, állítólag igen borsos áron. minderről az Indexszámolt be elsőként.

Nos Az Orangeways főnöke így sporttára, elnökségi kollégája abban a sportklubban, amelynek az elnöke nem kis ember a Fideszben, hisz ő a nagy hatalmú pártigazgató. Mondhatni élet halál ura. Kubatov Gábor dönti el ugyanis ki lesz képviselő és ki nem. Ő dönti el kit rúg ki és kit nem. Talán még mást is. De ez szerencsétlen egybeesés.  Akárcsak az, hogy a Fradi elnökségi tagja az Orangeways vezetője jóban van a zöld-fehérek miatt a főpolgármester úrral Tarlós Istvánnal. Nos a fentebb soroltak talán mindez etikailag kifogásolható lehetne, de ez csak véletlen.

Az is tény, hogy az Orangeways sokáig úgy volt főszponzora a Fradinak, hogy ígérte ugyan az évi 25 milliós támogatást de azt nem fizette meg ( legalábbis 2011-ig ).Aztán  Dombóváron s környékén a közösségi közlekedést vitte a cég, nem sok sikerrel. A szakszervezetek többször f elnyomták az Orangeways vezetését, mert többek között életveszélyes állapotban lévő buszokkal kellett közlekedni. Sőt a NAV is komoly nyomozásba kezdett, mert valami százmililós állami támogatás nem úgy lett felhasználva, ahogy a törvény szerint kellett volna. A Gemenc Volán a pedig felmondta a szolgáltatást mert némi prücök volt.

Ennek ellenére az Index információi szerint a BKK igazgatósága a napokban tárgyalta a vári és egyes budai járatok üzemeltetésére kiírt midibusztender eredményét, és elfogadták az egyetlen induló Orangeways Hungária pályázatát. Szakmai körökben megütközést keltett, hogy a korábban már a busztenderen elkaszált Orangeways szakmai referenciáját most a Gemenc Volán adta.

 

Várhatóan az Orangeways Hungária Kft.-vel írja alá a vári és budai járatok üzemeltetéséről szóló szerződést a BKK. A szerződés szerint a tendergyőztes 60 darab új midibuszt állít forgalomba. Ezzel az Orangeways hosszas próbálkozások után betört a budapesti tömegközlekedési piacra. A 2013-ban kiírt tender körül azonban sok furcsaság van.

 

Furcsaság 1.

 

A pályázaton nem indult sem a több száz budapesti buszt alvállalkozásban már üzemeltető VT-Arriva, sem a BKV, csak egy kis 2010-ben alakult budaörsi cég, a felnőttoktatással foglalkozó Ormódi-Fitos Kft. A társaságot 2014-ben érte el a változás szele: felvette a tevékenységei közé a szárazföldi személyszállítást, és megérkezett vezetőségi tagnak Kovács Miklósné (aki egyben az Orangeways Magyarország Zrt. igazgatója). A Ormódi-Fitos Kft.-t egy lendülettel át is keresztelték az év végén Orangeways Hungáriává.

 

Furcsaság 2.

Az több mint szokatlan, hogy a pályázaton nyertes, referencia nélküli cég mögé a kezességet egy állami cég, a Gemenc Volán adta.

 

Furcsaság 3.

A Kocsis István BKV-igazgató idején először kiírt midibuszpályázatot már többször elbukta az Orangeways. Először azért mert a BKV 2010-ben a kirívóan alacsony ajánlati árra hivatkozva megsemmisítette az Orangeways győzelmét. A következő években kiírt pályázatokon az Orangeways egyes cégeinek felszámolási problémái miatt nem vehetett részt. Végül az utolsó pályázatra úgy tűnik, beért.

Furcsaság 4.

Információink szerint az Orangeways által vállalt kilométerdíj drágának számít, és nincs is akkora keret rá, amekkorára szükség lenne. Ezért a BKK gazdasági vezérigazgató-helyettese ellenezte a szerződést. A gazdasági igazgatótól rögtön meg is vált a BKK. A szerződést a napokban írják alá az Orangeways és a BKK vezetői.

 

( Fotó: alaskaramblinrose.blogspot.com )