hirdetés

Az Egyesült Államokban már évek óta az egyik legkedveltebb gyümölcsnek számít az avokádó, amelynek legnagyobb termőterületei a szomszédos Mexikóban találhatók. De vajon minek köszönheti népszerűségét ez a nálunk is egyre gyakrabban felbukkanó gyümölcs? Utánajártunk!

 

Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag

Az avokádó fogyasztása azért különösen egészséges, mert a szervezet számára szükséges vitaminok közül több is megtalálható benne (A-, B-, C-, D- és E vitamin). Emellett több fontos ásványi anyagnak is forrása. Nagy mennyiségben tartalmaz kalciumot és magnéziumot, de megtalálható benne a vas, a nátrium és a foszfor is.

Széppé varázsolja a bőrt

Az avokádónak nem csak a fogyasztása egészséges, de külsőleg is fantasztikus hatása van. Házilag alkalmazva hatóanyagai könnyen felszívódnak a bőrön, így hidratálva és ápolva arcodat. Az avokádó sok napolajnak is alapanyagát képezi, hiszen védi a bőrt a káros sugaraktól és a kiszáradástól.

Jótékony hatással van a szívműködésre

Hazánk világelső a szív- és érrendszeri megbetegedéshez köthető halálesetek arányát illetően – ami a rendszeres mozgás és az egészséges táplálkozás hiányára vezethető vissza -, ezért különösen fontos kiemelni az avokádó szívműködésre gyakorolt jótékony hatását. Ennek megértéséhez tudnunk kell, hogy a koleszterinnek két típusa van: a hasznos (HDL) és a káros koleszterin (LDL). Utóbbival az a probléma, hogy a felesleges mennyiség lerakódik az érfalakra, emiatt az erek leszűkülnek, a vér áramlása pedig lassul. Ez a folyamat sajnos többszörösére növeli a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét. Szerencsére az avokádó rendszeres fogyasztásával a szervezetben megemelkedik a hasznos koleszterin szintje, amivel automatikusan csökken a káros koleszterin aránya, így a magas vérnyomás, a stroke vagy az infarktus kockázata is visszaszorul.

Finom és egészséges avokádós reggelik

Ha már tudjuk, hogy milyen egészséges az avokádó fogyasztása, mutatunk néhány finom reggeli ötletet, hogy egy nap se induljon kedvenc gyümölcsöd nélkül:

• Tökéletes napindító két szelet friss, ropogós kenyér avokádókrémmel és füstölt lazaccal.

• Szuper fehérjeforrás a cottage cheese-es pirítós, vékony avokádó szeletekkel, ami mellé fogyassz még egy finom körtét mandulaolajjal!

• Teljesen szénhidrátmentes reggeli a tojásrántotta apróra kockázott avokádóval, a tetején rukkolával jól megszórva.

• Ha néha édesebb reggelire vágysz, biztosan ízleni fog az avokádós smoothie, amelyhez egy banán, némi mangó és egy kis narancslé szolgáltatja az alapot.

• Az avokádókrémes szendvicseket talán a legkönnyebb elkészíteni, de sohasem hiányozhat róluk ízesítés gyanánt némi tengeri só, bors és egy kis citromlé. Végül, ha úgy érzed, egy finom szelet sonka is kerülhet rá.