Melyek a legfontosabb készségek, ismeretek irodai munkakörben?
2023-08-11 13:15
Az irodai és adminisztratív munkakörök nagy népszerűségnek örvendenek, hiszen viszonylag kiszámítható állások. Éppen ezért ezekre az álláshirdetésekre bőven van jelentkező. A munkát viszont az nyeri el, aki rendelkezik a pozíció betöltéséhez szükséges ismeretekkel, készségekkel.
Az irodai munkák nagyon populárisak, időről időre lehet pályázni efféle munkakörökre az ország minden részén. Bizonyos készségek elengedhetetlenek az állás betöltéséhez, amit az álláshirdetésben általában fel is tüntetnek. Ezt az ózdi irodai állások listája is alátámasztja, ahol rengeteg meghirdetett munkát lehet találni. Az alábbi képességekre van szükség mindenképp az állások betöltéséhez:
- Számítógép, illetve szövegszerkesztő programok ismerete
A huszonegyedik században, amikor a mindennapokat átszövi a modern technika, elengedhetetlen a minimum felhasználó szintű számítógépes ismeret. A munka során valószínűleg a levelek precíz, szakszerű megfogalmazása, Excel táblázatok készítése és szerkesztése is a feladatok közé tartozik, így elengedhetetlen ezek ismerete. Emellett a PowerPoint bemutatók készítése is a munka részét képezheti.
Ha a pályázónak nehézséget okoz ezeknek a programoknak a kezelése, akkor sem kell megijedni, hiszen ma már számos tanfolyam és online oktató videó által el lehet sajátítani ezeket az ismereteket.
- Jó kommunikációs képesség
Az irodai munkakörben nagyon gyakran kell a telefonhívásokat is kezelni, kapcsolatot tartani az üzleti partnerekkel, más részlegekkel és ügyfelekkel. Éppen ezért elengedhetetlen a jó, de akár kiváló kommunikációs képesség. Nagyon gyakran az állás betöltésének egyik fontos kritériuma, hogy egy idegen nyelven is jól tudjon beszélni a pályázó.
- Szervezőképesség, rugalmasság
A nagyobb cégek esetében gyakran kerülhet sor különféle események szervezésére, meghívók készítésére és kiküldésére, ami az irodai munkakörben dolgozó személy feladata. A különféle események leszervezése, az ezzel kapcsolatos tárgyalás és a megbeszélések jó szervezési képességet igényelnek. Emellett, ha valami az utolsó pillanatban változik, akkor kellőképp rugalmasnak kell lenni és megoldást kell találni a felmerülő problémákra.
- Egyéb képességek
Egy aprócska irodában jellemzően a munkakörülmények is nyugodtabbak, habár ez nincs kőbe vésve. Egy multinacionális vállalatnál, ahol állandó pörgés van, nem árt, ha a dolgozók jó stressztűrő képességgel is rendelkeznek.
Az adott álláshirdetésben foglaltakon kívül gyakran más készségek és képességek is jó jönnek a hatékony munkavégzéshez. Ez viszont gyakran az állásinterjún vagy már az adott munkakörben derül ki. Ahhoz, hogy a pályázó ide eljusson, előbb meg kell találni a számára szimpatikus és kedvező állásajánlatot, például az ÓzdÁllás online platformján.