hirdetés

A legtöbb, mára híressé vagy közkedveltté vált márka rögös úton jutott el a világhírig, mára azonban sok közülük az egész világon ismertté és keresetté vált. Mi lehet a titkuk és hogy csinálták? Nézzünk egy példát!

 

Thomas Jacob Hilfiger kisvárosi munkáscsaládból származik, aki afféle amerikai álmodozóként kitartó eltökéltségével megvalósította elképzelését és megteremtette a Tommy Hilfiger márkát, amely az eltökélt optimizmust jelképezi, és különleges csavart ad a klasszikus amerikai vagányságnak. Ma már akárki meglátja a kék-fehér-piros védjegyet egy ruházaton, rögtön a Tommy Hilfigerre asszociál.

A kezdetek

Hilfiger divatszakmai karrierje 1968-ban kezdődött, amikor társalapítója volt a People’s Place nevű ruha- és lemezboltnak. A cég a kezdeti sikerek ellenére csődöt jelentett, ezt követően Hilfiger New Yorkba költözött, és divattervezőként folytatta karrierjét, több különböző márkán dolgozott.

Egy indiai textilmágnással összeállva, 1985-ben bemutatta első kollekcióját, amely a gombos ingek, a chino és más klasszikus preppy stílusok modernizált változatait tartalmazta. A laza és fiatalos hozzáállás a mai összeállításoknak is jellemzője. A Griff Webshop Tommy Hilfiger kollekciója segítségével átélheted az amerikai életérzést.

…és a sikeres folytatás

Az új ruházati vonal nagyszabású marketing kampánnyal debütált, kezdetben a férfi alkalmi sportruházatra összpontosított, majd megkezdte a női ruházat forgalmazását is. Pár éven belül pedig elindította lakberendezési termékcsaládját, és megvetette lábát a legnagyobbak között.

Az 1990-es évektől Hilfiger lazább szabást adott a ruháinak, és a bővebb, túlméretezett logókkal ellátott fazonok népszerűvé váltak a rapperek körében. Divatbemutatóin olyan nevek vonultak a kifutókon, mint Snoop Dogg, Coolio. A márka számtalan zenei előadó turnéját szponzorálta.

2001-ben bevezették a női intim ruházatot. A termékek amerikai forgalmának visszaesését követően a cég vezetői úgy döntöttek, hogy a márka eredeti stílusára, a “klasszikus amerikai vagányságra” fókuszálnak.

Beyoncé részvételével női parfümöt dobtak piacra, és Európában is gőzerővel terjeszkedtek. Átálltak az általános utcai ruházatra, a márka termékei bekerültek a fast fashion körforgásba.

Napjainkban sikeres kampányokat folytatnak a legfiatalabb generáció ikonjaival, de megnyerték márkanagykövetnek Bella Hadid-ot is, ami hatalmas lendületet adott a Tommy Hilfigernek.

Termékcsaládok

A Tommy Hilfiger a cégcsoport fő vonala, a klasszikus amerikai, pontosabban a cég által “preppy with a twist” néven emlegetett divat hatása alatt áll, és a 25 és 40 év közötti vásárlókat célozza meg. A Hilfiger Collection a nőknek szánt ruházati vonal, a Tommy Hilfiger Tailored a férfiruha-vonal. Precíz illeszkedés, prémium anyagok, frissített szabások, gazdag színek és luxus részletek jellemzik.

Hilfiger Denim lazább, a 18 és 30 év közötti férfiak és nők csoportját célozza.

Kollekciójába tartoznak még férfi, női és gyerek sportruházat, kiegészítők, lábbelik, illatszerek, szemüvegek, órák, lakberendezési cikkek és lábbelik.

Bár nem volt mindig egyenes az út, mára a Tommy Hilfiger valóban a csúcsra érkezett.