hirdetés

Természetesen nagyobb részt a genetikai tényezők a ludasak abban, hogy szemüveges leszel-e, vagy sem. Azonban, hogy idős korodban jó lesz-e a látásod az rajtad is múlik.  Így nem árt vigyázni a környezeti ártalmakkal sem, és figyelni a helyes életmódra, hogy megőrizd a látásod!

 szemész

A napfény:

A napfény hatására szervezetünkben termelődő dopamin lassítja a szemgolyó növekedését, s ezáltal csökkenti a rövidlátásra való esélyünket, viszont a szembe jutó UV-fény káros hatása elváltozásokat, sőt, daganatokat is okozhat. Tölts minél több időt szabadban, természetes fényben, de vegyél fel sapkát, kalapot, vagy az arc ívét követő, stabilan illeszkedő napszemüveget!

 

Étkezés:

Fogyassz vitaminokban, nyomelemekben gazdag ételeket! A-vitamin források: állati eredetű termékek (hal, szárnyasok)

Béta-karotin: sárgarépa, brokkoli levelei, spenót, sütőtök. Biztosítja a jó látást, segíti az immunrendszert, és a sebgyógyulás folyamatát. Ha a fentiek fogyasztásával szerzed be az A-vitamint, nem tudod túladagolni. Lutein, zeaxanthin: brokkoli, spenót, kelbimbó, kukorica, tök, cukkini, narancslé, kivi. Fényszűrő szerepe van. C-vitamin: citrusfélék, paprika, brokkoli

E-vitamin: olajos magvak.

 

Cukorbetegség:

A rosszul kontrollált cukorbetegség látásromlást okozhat, kezelése igazi kihívás.

 

Monitorok:

A monitor nézése szervezetünk számára monoton inge, kevesebbet pislogunk, a szem fárad, és könnyen irritálttá válhat, bepirosodik, szúr, ég. 2 óránként tarts 15 perc szünetet, 20 percenként pedig nézz a távolba 20 másodpercig, s így segítsd a szem regenerálódását. Használhatsz tartósítószer-mentes műkönnyet is.

 

Magas vérnyomás:

A gyakori fejfájás oka rejtett dioptriahiba is lehet.