hirdetés

Ételek a stressz ellen
2014-09-19 08:36

Bár egyre több a stresszel küzdő magyar lehet ezen változtatni. megszüntetni nehéz de pici odafigyeléssel , megfelelő ételekkel sokat tehetünk azért, hogy csökkentsük stresszes,idegeskedő napjainak számát.

avokado-krém

Élete során mindenki megtalálja azokat a technikákat, praktikákat, amelyekkel oldani tudja a stresszt. Van, aki egy meleg fürdőben találja meg a nyugalmat, mások videojátékokkal oldódnak, vagy egy regénybe bújva menekülnek a hétköznapok feszültségeitől, megint mások pirulákkal vagy éppen alkohollal enyhítik a lelki görcsöt. A következőkben egy jóval természetesebb, sőt kimondottan egészséges módszert mutatunk: hogyan lehet a táplálkozással tenni a stressz ellen. Nem csodaszer, de a mindennapok része lehet az egészséges, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag ételek fogyasztása. Az alapanyagoknak ott a helyük a konyhádban.

Olajos magvak

Az olajos magvak nemcsak finomak és egészségesek, de magas B- és E-vitamin-tartalmuknak köszönhetően még a stresszt is csökkentik. Ha stresszes helyzetbe kerülsz, kapj elő egy kis pisztáciát vagy diót, hiszen ezek még a vérnyomást is csökkentik! Nem is beszélve az orális késztetésről, ami sokak számára a stressz egyik mellékhatása. Ha nem cigaretta után nyúlsz, hanem a pisztáciás zacskóból dobálod a szádba a szemeket, mindenképpen jobban jársz. Ezeknek az olajos magvaknak még egy további jó hatásuk is van: nagy cinktartalmuk a szexuális étvágyat is visszahozza!

Étcsokoládé

A csokit mindenki szereti, sokan azonban azt hiszik, a nassolása bűnös élvezet, pedig ha magas kakaótartalmú étcsokit fogyasztasz, annak számos kedvező hatása van! Az íze kissé kesernyés ugyan, de egy korábbi kutatásból kiderült, hogy napi 4 dkg 2 héten belül mérhetően csökkenti a stressz szintjét. Az étcsokoládé ugyanis komoly mennyiséget tartalmaz az olyan típusú flavonoidokból és antioxidánsokból, amelyek sokoldalúan támogatják az egészséget és a jó közérzetet. Ráadásul kutatások megerősítették, hogy az inzulinrezisztenciát mérsékelve, javul a stressztűrésünk, és az étcsoki kivédheti a cukorbetegséget is.

Avokádó

Telítetlen zsírsavak, kálium, B-vitamin – az avokádó többek között ezeknek köszönheti nagy népszerűségét, hiszen amellett, hogy remek zsírégető, az idegekre is jó hatással van, ráadásul a vérnyomást is csökkenti. Terhesség közben különösen jó szolgálatot tesz, ugyanis csillapítja a kismamák hangulatváltozásait, és magas folsavtartalma a magzat egészséges fejlődéséhez is hozzájárul.

B6-vitamin, magnézium

Általánosságban elmondható, hogy azok az ételek, amelyek nagy mennyiségben tartalmaznak B6-vitamint és magnéziumot, sikeresen csökkentik a stresszt és az azzal járó izomfeszülést, görcsöket. Legnagyobb mennyiségben a hüvelyesekben, a zöld leveles zöldségekben és a gabonafélékben találhatók meg.

Citromfű tea

Ha már pár ételről szó esett, nem hagyhatjuk ki a legjobb stresszoldó italt, a citromfű teát sem, amely természetes módon csökkenti a feszültséget. Reggel és este fogyaszd lehetőleg édesítés nélkül (legfeljebb egy kis mézzel), majd még melegen kortyolgasd el. Álmatlanság ellen is remek megoldás, ekkor összekeverheted egy kevés macskagyökérrel!