hirdetés

Miként lehet azt a folyamatot hatékonyabbá tenni és automatizálni, amikor a bejövő érdeklődőkből sikerül vásárlót formálni? A cikkben ezzel a kérdéssel foglalkozunk kiemelten, elvégre a legtöbb cégnél kulcsfontosságúnak számít.

 

Mutatunk persze konkrét példákat is a megvalósításhoz annak érdekében, hogy minél inkább sikerüljön feltekerni a leadek kezelésének a hatékony menetét.

Miként oldható meg, hogy valamennyi érdeklődő kiszolgálása flottul, időben történjen?

Vagyis olyan formában sikerüljön kezelni minden egyes bejövő érdeklődőt, hogy ők a lehető legnagyobb eséllyel váljanak vásárlóvá. Kis cégként vagy egyéni vállalkozásként működve persze ez legtöbbször nem egy bonyolult feladat, tekintve a viszonylag alacsonyabb volument.

Viszont ahogy nő a csapat és ahogy emelkedik a bejövő érdeklődések volumene, a leadek kezelésének a gyakorlatán úgy kell folyamatos jelleggel reszelni. Egy idő után pedig csak oda fogsz jutni, hogy korszerű szoftver nélkül esélytelen a dolog.

Az érdeklődőket nemcsak időben, hanem minőségi módon célszerű kiszolgálni

Természetesen abban az esetben, ha lehetőség szerint minél kedvezőbb arányban szeretnél belőlük nemcsak erőteljes érdeklődőket, hanem ügyfeleket konvertálni. Ehhez ma már kevés, hogy az értékesítőd viszonylag rövid időn belül felveszi a kapcsolatot valamennyi érdeklődővel.

Ha egy, a CRM-hez hasonlóan fejlett szoftvert használtok, akkor a leadek kezelése még magasabb szinten történhet. A sales munkatárs ugyanis az adott feladatra kattintva komplett adathalmazt láthat, hatékonyan támogatva ezáltal a feladatát.

Láthatja például a potenciális vevő által korábban megadott információk mindegyikét, emellett pedig az érdeklődőre vonatkozó előzményeknek is utánanézhet. Úgyhogy felvértezheti magát minden olyan tudnivalóval, amire a kapcsolatfelvétel, illetve a majdani ajánlatadás kapcsán szükség lehet.

Mondunk jobbat, az érdeklődők eredményes kezelése könnyen automatizálható

Avagy miért oldanátok meg külön-külön minden olyan időigényes feladatot, amiket egyébként viszonylag könnyen és egyszerűen automatizálni is tudtok? Méghozzá úgy, hogy nemcsak értékes kapacitás szabadulhat fel a csapaton belül, hanem ezenfelül még a sales tevékenység eredményességét is sikerülhet feltornázni.

Ott vannak példaként az utánkövetés teendői, amire a leadek kezelése kapcsán rendszerint szükség lehet az értékesítés érdekében. Persze előmelegítő e-mail kampányokkal is támogatható a folyamat, úgymond plusz motivációt generálva az érdeklődők részéről a vásárlás irányába.

Ezenfelül a modern szoftverek fejlett és felhasználóbarát automatizmusai az elveszett érdeklődő kérdőív, illetve a beragadt érdeklődő eszkalálás formájában szintén komoly segítséget jelenthetnek. Ezeket jó eséllyel egyszer kell csak beállítani, és onnantól kezdve precízen segítik a sales tevékenységet.