hirdetés

Manapság rengeteg onlinemarketing-szakértőt lehet találni a kibertérben. Sokan hirdetik magukról, hogy értenek ehhez a szakmához, a valóságban azonban nagyon sok az önmagát fényező guru, aki úgy tesz, mintha a kisujjában lenne az online marketing és a kampánymenedzsment minden fortélya, ugyanakkor ha megnézed a honlapját, látod, hogy nincsenek friss információk rajta, a referenciái sem naprakészek.

 

Nem kell mindenkiről rosszat feltételezni, de némi óvatosság és körültekintés nem árt, ha rá akarjuk bízni valakire hirdetési kampányaink menedzselését. Ezt a témát elemezzük ebben az írásban.

A hirdetés kampánymenedzser kiválasztása

A Google Ads- és Facebook-hirdetés szakértő kiválasztásához ki kell derítened, mennyi ideje foglalkozik online marketinggel, hány kampányt vezényelt már le életében. Kockázatos a kampányodat egy teljesen kezdő szakemberre bízni.

Fontos szempont az is, hogyan dolgozik ez a szakértő. Együtt gondolkodik a megrendelővel, átlátható a tevékenysége, vagy még előled is elrejti a fiókodat, azaz csak ő fér hozzá. Lehet, hogy sohasem fogod akarni, hogy belenézz a fiókbeállításokba, de ha a lehetőséged megvan rá, akkor az már félsiker, azt mutatja, hogy a szakértő jelöltnek nincs rejtegetnivalója. Érdemes azt is átgondolnod, mennyire engeded át az irányítást, a szakértő alkalmazásával megmarad-e a kontroll a folyamatok felett.

Ezeket előzetes teszteléssel lehet felderíteni, hasonlóan, mint egy állásinterjún:

1. Hány éve foglalkoztok Google Ads és Facebook hirdetési kampányok menedzselésével?
2. Hány olyan szakember van a cégnél, aki hirdetésekkel foglalkozik, hányan PPC (kattintásonkénti fizetés) szakértők?
3. Minden szakértő a céghez tartozik, vagy néhány dolgot külső vállalkozásnak engedtek át?
4. Adtok-e hozzáférést a fiókjainkhoz, önállóan is el tudok-e majd végezni bizonyos beállításokat?
5. Hány külső (elismert) minősítéssel rendelkező szakember van nálatok?
6. Át tudjuk- e vinni a fiókjainkat máshová, ha váltani szeretnénk?
7. Milyen elemzéseket, jelentéseket fogunk kapni, a mérések alapján lesz-e lehetőség a korrekciókra?
8. Hosszú távon is lesz-e elég kapacitásotok a mi kampányainkat menedzselni?

A Klikkmarketing szakértőitől egészen biztosan választ fogsz kapni ezekre is.

Összegzés

Nyilván sok kérdést fel lehetne még tenni a leendő tanácsadódnak, azonban az ezekre adott válaszokból rá fogsz jönni, mennyire gondolkodik felelősségteljesen, mennyire tekint egyenrangú partnernek téged, hogyan fog a közös munkátok zajlani, mennyire marad meg a döntési szabadságod és az irányítási lehetőséged. Az is minősíti az adott szakértőt, hogy hajlandó-e egyáltalán válaszolni a kérdésekre.