hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a TV2 üdvöskéje Kasza Tibi műsorvezető influenszer étrendkiegészítőket forgalmazó cégével szemben. Ám ez még nem jelenti annak kimondását, hogy a cég jogsértést követett el, a hatóságnak mégis gyanús, hogy olyasmit állítanak a termékekről, ami nem feltétlenül találkozik a valósággal. Nagy kérdés, hogy a kormányközeli üdvöskéje megússza-e az eljárást ? Hasonló esetekben a GVH nem kegyelmezett eddig senkinek, hisz 2017-ben a Jakabovics Tibor érdekeltségébe tartozó lavylites csoda spray miatt mintegy 40 milliót kellett becsengetni.

 

Aki nem követi napi szinten Kasza Tibi, a Szerencsekerék című műsor vezetőjének 1,1 millió követővel rendelkező Facebook-oldalát, valamint további közösségi médiafelületeit, az utcai óriásplakátokról tudhatta meg, hogy az ország egyik legnépszerűbb influenszere tavaly életmódváltásba fogott, és rengeteget fogyott.

Kasza Tibi tavaly nyáron tette közzé közösségi oldalán, hogy két hónap alatt 15 kiló súlyfeleslegtől szabadult meg. A celeb állítása szerint a nagyszerű eredményt többek között azzal érte el, hogy saját magán próbált ki egy speciális diétát, valamint egy saját fejlesztésű termékcsaládot.

Akkor Kasza Tibi arról is írt, hogy ez volt a próba tétje: a termékcsaládot kihozták, miután hatékonyan és szenvedés nélkül fogyott le vele. Ez volt a reklám helye.

Kasza Tibi azóta is rendületlenül népszerűsíti az interneten és a plakátokon életmódváltó programját, valamint webshopjában kapható termékeit, köztük kozmetikai szereket és étrendkiegészítőket.

Felvetődött a gyanú, hogy megtévesztők Kasza Tibi reklámjai. A nemzeti versenyhatóság most vizsgálatot indított a Challenge étrendkiegészítőket forgalmazó Manker Beauty Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel szemben.

A hatóság azzal indokolja a vizsgálatot, hogy Kasza Tibi, testvére, valamint felesége közös cége vélhetően tisztességtelenül, az uniós ágazati szabályozást is megsértve népszerűsíti a termékcsaládot, illetve az ahhoz kötődő Challenge életmódváltó rendszert – szerepel a GVH szerdai közleményében.

A hatóság ebben úgy fogalmaz: a Challenge étrendkiegészítők forgalmazója valószínűleg megtévesztően népszerűsíti a termékcsaládot többek között betegségek megelőzéséről és kezeléséről szóló ígéretekkel.

A versenyhivatal gyanúja szerint a cég honlapja, közösségi oldalai, valamint a tulajdonos-ügyvezető Kasza Tibor közösségi oldalai jogsértő módon sugallják a termékekről, hogy alkalmasak lehetnek betegségek megelőzésére, kezelésére vagy gyógyítására. Gondolnak olyan állításokra – idézve például a termékek leírásából –, hogy
Csökkenti a szív- és érrendszeri betegségeket, az érelmeszesedést és a daganatos megbetegedéseket.
Hasonlóan jogsértők lehetnek a reklámok egyes, egészségre gyakorolt hatásokra vonatkozó állításai. Például:
Segít a fogyásban és a súlytartásban is megfelelő étrend mellett.

A cég a GVH szerint emellett vélhetően megalapozatlan, megtévesztő információkat közöl egyes termékek összetételéről is, például amikor azt írja, hogy mindenmentes vagy cukormentes.

Nos hasonló esetekben a GVH szigorúan lecsapott már. Például 2017-ben a Lavylites termékekre, amelynek a forgalmazója Jakabovics Tibor érdekeltségei mintegy 40 milliós bírságot kellett, hogy befizessenek a csoda sprayük miatt.

Persze egyáltalán nem biztos, hogy a cég jogsértést követ el. A versenyfelügyeleti eljárás megindítása ugyanakkor nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás elkövette a jogsértést. Az eljárás arról szól, hogy tisztázzák a tényeket és bizonyítsák a feltételezett jogsértéseket – emlékeztet közleményében a hivatal.

Az eljárásra három hónap áll rendelkezésre, amelyet indokolt esetben kétszer, egyenként legfeljebb két hónappal meg lehet hosszabbítani.

( Balu )