hirdetés

Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával, közölte Tarlós István főpolgármester. Mindez azután történt, hogy a miniszterelnök és a főpolgármester egyeztetése nem vezetett sikerre arról, hogy a tömegközlekedést miképp segíti ki az állam. Nos úgy tűnik, nyílt hadüzenet indult Tarlós főpolgármesteri székének az utódlásáért, s ezen pozícióban is kormányzati politikust látna szívesen a Fidesz-kormány, azaz saját embert ízig-vérig. Mint mondjuk, Kocsis Máté.   

Tarlós István

A politikus hangsúlyozta, a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk.

Tarlós nem titkolta, hogy főpolgármesterként nem fogadhatja el azokat az előző héten megszavazott törvénymódosításokat, amelyek – közlése szerint – Budapest költségvetésében 20,7 milliárd forintos működési hiányt okoznak. Tarlós Istvánt sajtónyilatkozata végén nem lehetett kérdezni, ugyanakkor jelezte: Orbán Viktor kormányfő ígérete alapján januárban folytatódik a kormány és a városvezetés közötti egyeztetés.

Persze aztán az is lehet, hogy simán megvan már a megállapodás, csak picit hagyják kiabálni az ellenzéket, meg morgolódni a civileket. Ki tudja.

Mint közismert, a kormányfő és a főpolgármester hétfőn egyeztettek, fordulat az nem történt, a kormányfőnek pedig nem volt új „bejelentenivalója”, ami a fővárost illeti. Egy másik kormányzati forrás szerint a 2016-os költségvetés számai nem változnak, azért sem, mert a múlt heti parlamenti döntés szerint éves szinten 103 milliárd forint áll Tarlósék rendelkezésére a befolyt iparűzési adóból.

Új korszakot nyitott a kormány Tarlós István számára. A főpolgármesteren, illetve a közgyűlés döntésén múlik ezek után, hogy ebből mennyit költenek a fővárosi tömegközlekedésre, illetve a BKV-ra. A szükséges összeg a főváros rendelkezésére áll, mondta egy napilapnak a forrása.

Innentől kezdve Tarlós nem „csapkodhatja az asztalt”, összegezett az informátor, aki nem zárta ki, hogy az állam 2016-ban is részt vállal a különböző fővárosi fejlesztésekben.