hirdetés

Egyre több a gond a szuper traffipaxokkal. Újabb képtelenségnek tűnő mérést csinált ugyanis egy idén szolgálatba állított szuperokos mérőeszköz, és nagyon úgy tűnik, hogy nincs szoftver vagy humánerő, ami a hibákat kiszűrné.

traffipax-tury gergely

A mostani esetben a traffipax rendszere nagyon úgy tűnik, megzavarodott az előtte elhaladó kocsin mért pontok nem logikus rendszerétől. Az ügy lényege, hogy egy távolodó autót először közeledőnek mért a traffipax, majd hirtelen olyan gyorsasággal távolodónak, ami a hangsebességnél is nagyobb tempót feltételezne. Nos, egyelőre, ez egy autó esetében, kijelenthetjük, hogy kizárt esemény. Sőt csoda lenne.

A bírság ugyan nem ez alapján lett kiszabva, ugyanakkor az a helyzet sem lehet valóságos, ami alapján büntették az autóst. A Totalcar szerint a kocsi az adott helyzetben sem haladhatott a traffipax által mért 72 km/h-s sebességgel, mert összetörte volna az előtte haladó másik autót.

A rendszer, illetve a kamerát üzemeltető rendőrök hibázhattak, mert rossz szögben állították be a mérőeszközt, amely így, nem szabályos referenciapontok alapján számította ki a sebességértékeket. A hibáknak „köszönhetően” viszont az autósnak fizetnie kellene 30 ezer forint közigazgatási bírságot. Vagy leülheti a börtönben, netán közmunkában ledolgozhatja. A történtek mindenesetre nem megnyugtatóak.

Az idén szolgálatba állított sebességmérőnek, a ARH CAM-S1-nek (ismertebb nevén VÉDÁ-nak) egyszerűen nem tűnt fel, hogy mást érzékel a kamera és mást a távolság-, illetve sebességmérő egység, és úgy tűnik, nincs olyan ellenőrző algoritmus, ami az ellentmondást kiszűrné, egyelőre. Ami viszont ennél is nagyobb baj, hogy ezek az eltérések annak sem tűntek fel annak, aki elkészítette a rendőrségi határozatot a bírságról – írja a Totalcar.

(Fotó: Tury Gergely)