hirdetés

Tarlós évi 5000 forintja túl kevés az autók kiszorításához. Az LMP így rákontrázott, rálicitált a főpolgira, hisz szerintük a napi 700 forintos dugódíj a jó megoldás. Ami így éves szinten a negyedmillió forintot is elérheti. Szerintünk a dugódíj akkor lesz igazán igazságos, ha mindenkinek fizetni kell majd . A főpolgármestertől kezdve az országgyűlési képviselőkig, mindenkinek, saját zsebből, nem állami pénzből.

dugó2

A Lehet Más a Politika (LMP) napi hétszáz forintos dugódíjat javasol a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire a hétköznapi csúcsidőszakban, kiegészítve P + R parkolók építésével és a kerékpáros közlekedés fejlesztésével – közölte a párt fővárosi képviselője, Csárdi Antal.

A képviselő elmondta: az LMP koncepciója szerint a pesti oldalon a Könyves Kálmán és a Hungária körút vonalán, a budai oldalon a budai körút vonalán belül kellene megfizetni dugódíjként a mindenkori vonaljegy kétszeresét. Ezen a területen belül is csak hétköznap 7 és 19 óra között kellene fizetni, hiszen – mint mondta – semmilyen szakmai érv nem szól amellett, hogy hétvégén vagy hétköznap éjszaka is dugódíjat kelljen fizetni, ezzel fölöslegesen drágítva például az áruszállítást. Kivételt képezne a budai alsó rakpart, emellett a javaslat szerint az elkerülő útként működő M0-st újra díjmentessé tennék.

A koncepció része az is, hogy felgyorsítanák a P + R parkolók fejlesztését, és kiterjesztenék a BuBi-hálózatot a pesti és a budai oldalon egyaránt.

Csárdi Antal kiemelte: elemzések szerint javaslatcsomagjuk 20-25 százalékos forgalomcsökkenést eredményezne úgy, hogy alternatívát biztosít az autósoknak. Továbbá a csökkenő forgalom miatt nemcsak a Nagykörút, de a Lánchíd is biciklisbaráttá válna – fűzte hozzá.

Az ellenzéki képviselő hangsúlyozta: egy dugódíj legfontosabb feladata a forgalomszervezés, célja pedig a forgalom csökkentése és ezáltal az egészséges környezethez való jog biztosítása a városban élőknek. Ezekből semmit sem biztosít a városvezetés javaslata, hiszen „évi ötezer forintos díjért egy autóval sem fog kevesebb közlekedni a fővárosi utakon” – fogalmazott. Az LMP javaslatával ezek a célok elérhetők – tette hozzá.

A főpolgármester múlt pénteki sajtótájékoztatóján közölte: elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten. Tarlós István elmondta: jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy Budapest-matricát, amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne. A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő, amelynek lényege, hogy egy „szűkebben vett” belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének – ismertette.