hirdetés

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János is észrevette, hogy az RTL Klub Híradója egy ideje főként a reklámadó bejelentése óta előszeretettel foglalkozik a kormánnyal és Orbán Viktorral. Úgy gondolja, ez is bebizonyítja, hogy a csatorna “korrupt vállalkozás”, ráadásul “gyarmatnak tekintik az országot”. Lázár azt sem titkolja, hogy a következő főműsor az RTL-en ő lesz. A miniszter azonban téved, Az RTL Klub alapítói 2002-ig keményen nekimentek a politikának, ha kellett leleplezték , kiderítették az adott ügyeket s jó pár miniszter, köztük Fideszes is le kellett, hogy mondjon. Az RTL régen ez volt Lázár úr. 2002-ben azonban a hírműsorok szerkesztői, riporterei, főmunkatársai leléptek mert az j hírigazgató Kotroczó Róbert azt a programot hírdette meg, hogyha nem nyomozgatnak az újságírók és nem hajtják a híreket, akkor botrány sincs és baj sincs.

Az RTL vezetői azt gondolják, törvényen felül állnak, nekik nem kell adózniuk – mondta a pénteki Napi Gazdaságban megjelent interjújában Lázár János.

Azzal kapcsolatban, hogy a csatornán az elmúlt napokban megszaporodtak a kormány tevékenységével és Orbán Viktor családjával foglalkozó hírek, a Miniszterelnökséget vezető miniszter kijelentette: ezt akkor engedi meg magának egy vállalat egy országgal, annak lakosaival szemben, ha gyarmatnak tekinti.

“Ez már a Bertelsmann-csoport és a nemzetközi médiavállalatok számára a legsúlyosabb dolog, mert az RTL Klub bebizonyítja, korrupt vállalkozás” – fogalmazott a politikus, aki kérdésként vetette fel: eddig miért nem voltak ilyen híradások.

Hozzátette: “ha nem kell adózni, akkor nincs lejárató műsor, ha kell, akkor pedig Orbán Viktor édesapjával, lányával vagy barátjával, Mészáros Lőrinccel foglalkoznak. Egy európai uniós országban ez elképzelhetetlen”. Az interjúban azt is megelőlegezte, hogy miután megjelenik a lapban a beszélgetés, “egy-két napon belül” róla és a családjáról is lesznek hírek a csatornán. Arról, hogy lesznek-e feljelentések, azt mondta: vannak olyan dolgok, amik kimerítik a becsületsértés fogalmát, az RTL pedig “nem engedhet meg mindent magának”, a köz- és magánszereplők között “nem húzhat egyenlőséget”.

Arról is beszélt, hogy nem folynak diplomáciai egyeztetések, de a tavalyi megbeszéléseken “az RTL elutasította, hogy akármennyi többletadóterhet is fizessen”. Szerinte a jobboldali kiadók “sem tapsoltak” az adó hírére, de “befizetik és nem revolverezik a kormányt”.

Arra a kérdésre, hogy elképzelhető-e, hogy emelnek az adón a jövőben, azt mondta: “minden lehetséges”. Lázár János arra a kérdésre, elképzelhető-e az, hogy más területeken, ahol extraprofit keletkezik, különadót vezet be a kormány, azt mondta: ezt mérlegelni fogják a 2015-ös költségvetés összeállításakor.

A reklámadó sújtotta csatorna Híradójának az utóbbi időben megváltozott szerkesztési gyakorlata, a különadó beterjesztése és elfogadása óta a hírműsorban elkezdtek szisztematikusan a kormány számára igazán kritikus témákkal foglalkozni, pedig az utóbbi években leginkább a bulvár volt jellemző a műsorban. Nos ez így igaz. Azonban 1997-től 202-ig az RTL Hírműsorai voltak az irányadók a magyar médiában. Saját hírekkel jelentek meg a Híradó adásai,nem az MTI-anyagokat dolgozták fel. Oknyomoztak a riporterek és minden nap lelepleztek valamit vagy valakit. Sőt politikusok miniszterek mondtak le az RTL híradósai miatt. Sajnos 2002-ben az RTL új hírigazgatója  Kotroczó ezt a szemléletet nem vállalta és nem is értett hozzá valljuk be, így megtiltotta a riportereknek a botrányos anyagok elkészítését. A szerkesztők, riporterek, főmunkatársak sorra jöttek el. Így Kotroczónak tudható be, hogy az RTL hírműsorok gagyik lettek. Tehát Lázár miniszter úr az RTL Híradósai 2002-ig tökös fasza gyerekekből állt. akik a korrupt politikusokat, embereket leleplezték mert hajtotta őket az igazságérzetük és hittek a sajtószabadságban.