hirdetés

A dupla kerékpársávval és egyirányú autósforgalommal számoló terv megnyerte a fővárosi önkormányzat Duna-part megújítására kiírt tervpályázatát. Lesz itt minden, zöld rész, közösségi terek és egyirányú Lánchíd kerékpárúttal.

lánchíd 2

A Korzó Tervezési Stúdió terve az autósoknak fáj majd, de a rugalmas koncepció jól kezeli az örök gyalogos-autós ellentétet a rakparton, úgy tűnik. Grabner Balázs és Terhes Dénes, a tájépítész-stúdió két vezetője  nem titkolta, hogy a kiindulási pont az volt, hogy három részre bontották a Szabadság híd és a Kossuth tér közti partszakaszt, mert mindháromnak eltérő a funkciója, más az architektúrája, ezért eltérő kezelést igényelnek.

A legfelső, a (Kossuth tér és a Lánchíd között húzódó) id. Antall József rakpart sétányának a zöld funkcióját erősítik parkosítással, a középső (Lánchíd és Erzsébet híd közötti) Jane Haining rakpart urbánus, közteres, élettel telibb, ezért a gyalogosok lehetőségeit bővítették, míg az alsó, a Belgrád rakpart inkább közforgalmi (járművek, hajók) feladatot tölt be, gasztro-mellékfunkcióval, ezért ott egyfajta egyensúlyra törekedtek a gyalogos és autós közlekedés között.

A jelenlegi forgalmi rendbe a Széchenyi térnél nyúltak bele legjobban a tervezők. A legnagyobb változás, hogy a Lánchídon – két kerékpárút között – egy közúti sáv maradna, egyirányú, Budára tartó forgalommal. A felmérések ugyanis a tervezők szerint azt igazolják, hogy az Erzsébet híd kapacitása elbírja a pesti irányt, viszont felszabadíthatóvá válik a Széchenyi tér, ahol a jelenlegi kör irányú csomópontnak csak a déli fele maradna meg.