Áll a bál már semmi sem biztos az orosz metrókocsik ügyében
2018-06-24 23:53
A BKV Zrt. visszautasítja Gy. Németh Erzsébetnek, a Demokratikus Koalíció fővárosi politikusának az M3-as metróvonal felújított szerelvényeivel kapcsolatos állítását. Sőt a nemrég Moszkvában lefotózott és elméletileg felújított és hazaküldött magyar szerelvény sem az, aminek látszik.
Váratlanul előkerült ez a magyar metrókocsi, Moszkvában, ami nem baj. Az azonban picit megmagyarázhatatlan, hogy ez már fel lett újítva és itthon startra kész. Orosz testvéreink lehet hibáztak ?! Vagy csak tényleg arról van szó, hogy úja metrókat kaptunk a kis fémtáblácskát meg az adatokkal átszerelték Moszkvában ? Persze az is lehet ez a szerelvény nem az a magyar szerelvény, optikai csalodás !
Bolla Tibor, a közlekedési társaság vezérigazgatója által jegyzett, az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményben azt írták: ismételten kijelentik, hogy az orosz fél mind a 37 szerelvényt leszállította a közöttük fennálló szerződés szerint, és a szerelvények azóta az üzembe helyezési engedélyeket is megkapták.
Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció fővárosi közgyűlési képviselője budapesti sajtótájékoztatóját követően azt mondta: a netre két napja kikerült, a Metróért Egyesület által felfedezett fotók alapján a 3-as vonal szerelvényei nem felújítottak, hanem újak. Kijelentette: a DK szerint lelepleződött a „nagy metróátverés”, ezért feljelentést tesznek a 3-as metrókocsik felújítása ügyében.
A felújított metrószerelvényekkel összefüggésben a nap folyamán V. Naszályi Márta, Párbeszéd fővárosi képviselője pedig közgyűlési vizsgálóbizottság felállítását követelte annak kiderítésére, hogy a 3-as metró vonalára érkező szerelvényeket valóban felújították-e vagy azok teljesen új szerelvények.
A BKV Gy. Németh Erzsébet szavaira reagálva hangsúlyozta: az M3-as metrószerelvények felújítását végző orosz partner garantálja a felújított szerelvények 30 éves élettartamát. A felújítás keretében minden szerelvényt átvizsgáltak, és amennyiben szükséges volt, szerkezeti elemek cseréjét is végrehajtották.
A korszerűsítés keretein belül megtörtént többi között a járművek korrózióvédelme, újrakábelezése, a részegységeket rezgésgátló, hőszigetelő, hangszigetelő bevonattal látták el. A vontatómotorok cseréje által lényegesen javult a járművek energiafelhasználása, a hajtásrendszer korszerűsítésével megvalósul az elektronikus visszatáplálás, amely a járművek működését energiatakarékosabbá teszi, és a szerelvények üzemeltetésének környezeti terhelése a lehető legminimálisabb lesz – részletezték a végrehajtott intézkedéseket és azok következményeit.