hirdetés

Szombattól nem hajthatnak át a Lánchídon turistabuszok és teherautók. A korlátozás az 5 tonnánál nehezebb járműveket érinti, a tilalom a BKK menetrend szerint közlekedő járműveire nem vonatkozik – közölte a Budapesti Közlekedési Központ pénteken az MTI-vel. Kérdés miképp fogják ezt az új szabályt betartatni.A turistákra szakosodott emeletes és városnézős buszos cégek, most vakarhatják a fejüket.

 

A BKK közleménye szerint az eddiginél fokozottabb korlátozás a dunai átkelő felújításáig tart. A kerékpárok, személygépkocsik, kisbuszok, furgonok továbbra is áthaladhatnak a hídon.

A Lánchíd állapotát az üzemeltető Budapest Közút az előírt hídvizsgálati rendben folyamatosan ellenőrzi – írták.

Elkészült a közelmúltban elrendelt hídvizsgálati állapotjelentés is, amely megállapította: az eddigieknél szigorúbban kell betartani a hídon meglévő súlykorlátozásokat – olvasható a közleményben.

Karácsony Gergely főpolgármester péntek esti közleményében azt írta: a Lánchíd állapota nem ad okot semmiféle pánikkeltésre, de a felújítás már nem húzható sokáig.

Kiemelte: már a jövő héten egyeztetést kezd a kormánnyal a híd felújításához még hiányzó, mintegy húszmilliárd forint előteremtéséről. “Át kell gondolnunk közösen a felújítás műszaki tartalmát, utána pedig a budapestiek megkérdezésével döntünk a Lánchíd esetleges funkciómódosításáról” – tette hozzá.

Mint ismeretes a főváros még 2017 novemberében írt ki koncessziós pályázatot a városnéző autóbuszos szolgáltatásra. Erre három ajánlat érkezett: a Program Centrum Kft. és a Mr Nilsz Kft. (közös ajánlattevőként), a The Big Bus Company Limited és City Tour Hop on Hop off Kft.

A bírálóbizottság City Tour ajánlatát érvénytelennek találta, mert a cég által benyújtott dokumentumok hiányosak voltak. A másik két ajánlat közül a Program Centrum és a Mr Nilsz bizonyult jobbnak, noha a másik cég sokkal magasabb éves koncessziós díjat ajánlott. A Big Bus havi nettó 41,7 milliós fix díjat fizetett volna a fővárosnak, ha pedig további járműveket állít forgalomba, akkor 2,5 millió forintot buszonként, szintén havonta. A Program centrum és a Mr. Nilsz havi 25 milliót ajánlott, a további buszokért pedig 2,4 milliót.

A Fővárosi Közgyűlés döntésén múlt, hogy valamelyik pályázónak odaítélje a szerződést, de végül az egész eljárást eredménytelennek minősítette a testület.