hirdetés

Szponzorok jönnek-mennek az F1-ben, legutóbb a Heineken holland sörgyár feltűnése keltett nagy szenzációt – német lapértesülések szerint a sportágban korábban szerepet vállaló cég ismét képbe kerülhet. Sőt a British Petroleum is színre lép a hírek szerint.

british-petrolAz olajtársaságok régóta szerves részét képezik a Forma–1-nek: a Shell logója például már a kezdetek kezdetén ott volt a pályák szélén, és húsz éve a Ferrari kizárólagos támogatója. A kagylós cég éppen az olasz Agip helyébe lépett, pont akkor, amikor Michael Schumacher megkezdte a Scuderia támogatását.
Hasonlóan hosszú története van a McLarennek és a Mobil–1-nek, az ő kapcsolatuk 21 évre tekint vissza. A Petronas is a kilencvenes évek közepén jelent meg a sportágban, előbb a Sauber partnereként, majd a hinwilieket felvásárló BMW-t támogatták, 2010 óta pedig a Mercedes sikereihez járulnak hozzá.
Amíg Pastor Maldonado a Forma–1-ben versenyzett, addig a venezuelai állami olajvállalat, a PDVSA támogatását élvezte, a német Auto Motor und Sport értesülései szerint pedig most egy újabb olajipari cég közeledik az F1-hez. Michael Schmidt újságíró úgy vélekedik, ahogy az a BP (korábbi British Petroleum) akar újra beszállni a sportágba, amely évtizedekkel ezelőtt már részese volt a száguldó cirkusznak.
Hírek szerint a BP komoly szerepvállalásra készül, és egy csapattal szeretne szerződést kötni – Schmidt szerint a Renault és a McLaren is harcba szállt a 30 millió dollárnyi támogatásért. Jelenleg sem az enstone-i, sem pedig a wokingi alakulatnak nincs főszponzora az F1-ben. A Forbes listáján egyébként a BP hatodik helyen áll a világ legnagyobb olajkitermelői között.