hirdetés

Tarlós bekeményít. A parlament ugyanis megszavazta, hogy Budapest kapja meg a kerületek iparűzési adójának egy részét, de abból kell megoldania a BKV finanszírozását. Tarlósnak ez a megoldás nagyon nem tetszik. Sőt a főpolgármester szerint ezzel részben el is lehetetlenítették az agglomerációs tömegközlekedést a honatyák.

bkv

Berágott Tarlós István főpolgármester a kormányra, legalábbis a nyilatkozata erre enged következtetni. Az országgyűlés ugyanis elfogadta azt a módosítást, hogy a főváros több pénzt kaphat a kerületek iparűzési adójából, amiből meg kell oldania a BKV finanszírozását. A főváros idén és jövőre is 1,5 százalékkal, azaz összesen 3 százalékkal növelheti részét a kerületekkel osztottan őt megillető bevételekből.

Budapest jövőre 209 milliárdot kereshet iparűzési adóból, így ez az összeg mindössze 3,1 milliárd lesz, jövőre pedig 6,2 milliárd. Rogán Antal kabinetirodai főnök úgy adta ezt elő a Parlamentben, hogy a bevételből a fővárosnak elsődlegesen a tömegközlekedést kell finanszíroznia. Szerinte ezzel együtt is magasabb lesz a főváros iparűzési bevétele, mint amennyi a BKV finanszírozási igénye.

Tarlós épp Szentpéterváron van. A főpolgármester azt mondta, ezzel a lépéssel az állam megszüntette az agglomerációs közlekedést. Azzal indokolta, hogy általános iskolában is tudni, hogy ha hármat adok és elveszek hatot, akkor nem adtam semmit. Arra utalt, hogy a tömegközlekedést idén még 24 milliárd forinttal támogatta az állam, ez jövőre 18, 2017-re 15, 2018-ra pedig 12 milliárdra apad. Szerinte pedig még a 24 milliárd is kevés volt e célra.

Tarlós már korábban azzal fenyegetett, hogy ha nem segít a kormány, az évi 18 milliárd forintot felemésztő agglomerációs közlekedést átadják az államnak, hisz az nem az ő feladatuk. Tarlós 21-én tárgyal Orbán Viktorral a BKV finanszírozásáról.