hirdetés

Egy családi puttonyosba gazdaságos gázolajos való, tartja a többség véleménye. A Renault Talisman esetében a benzines blokk is szimpatikus, megfontolandó alternatíva.
renaultBevallom, hogy kissé kétkedve ültem be a tesztautóba: itt ez a közel 4,9 méter hosszú kombi, amiben egy kis lökettérfogatú turbós benzinmotor és automata váltó is található. Ha valami, akkor ez leeszi a gatyámat – gondoltam, azonban rövid idő alatt „összeszoktunk”. Az autó csendes, a hétgangos, dupla tengelykapcsolós EDC-automata az esetek többségében szépen dolgozik, könnyű kiismerni váltási karakterisztikáját, a kézi beavatkozásoknak csak ritkán éreztük szükségességét. 130 km/óránál 2750 a percenkénti fordulatszám. Persze egy-egy szűkre vett előzés előtt nem árt átkapcsolni sport módba, vagy a karral manuálisan visszaváltani egyet-kettőt, kár, hogy a váltófüleket lespórolták.

Az összkerékkormányzással igazán élvezetesen veszi a kanyarokat, parkolásnál pedig az egészen szerény fordulókör jön jól. A nagy felnik dacára a rugózás vállalható szintű. A kormányzás franciás mércével direktnek számít, de egy hajszálnyi közvetlenség azért még elkelne.

A 200 lóerős 1,6-os inkább amolyan kellemes túragépet farag a Talisman Grandtourból, nem egy kihegyezett, csapatós sportgép. A későn, 2500-as percenkénti fordulatszámtól kiaknázható, relatíve szegény, 260 Nm-es nyomatéka kategóriaátlag alatti érték – az ehhez hasonló kaliberű motorok 300 Nm körüli nyomatékkal szoktak rendelkezni, ami olyan 1700 tájékán már lehívható. A 0-100-as sprint 7,9 másodperc alatt teljesíthető, ami elég józan adat, csak az összehasonlítás végett pontosan ennyi a Mazda6 Sportkombi szívórendszerű 2,5-ös változatának (192 LE, 256 Nm) gyorsulási ideje is. Ha nem is tépi le a fejünket, ellenben egészen kevéssel is beéri, a tesztátlag 7,9 l/100 km.

A Talisman nagyon tágas autó, és ez nemcsak a kabinjára, hanem a rakterére is igaz. Az első sori fotelek kényelmesek, akad pohártartó és rekesz is, meg néhány ergonómiai baki. A tempomat kapcsolója továbbra sem fért rá a kormányküllőkre, az kényelmetlenül elérhető helyen, a könyöklő előtt lapul. A váltókar melletti, fedeles USB-csatlakozós rész nem csukható le, ha oda például behelyezünk egy aprócska pendrive-ot.

Az érintőképernyős fedélzeti rendszer menet közbeni kezelése finoman szólva is balesetveszélyes, a menüt nem árt előtte alaposan kiismerni, hogy lerövidítsük a „nyomkodási időt”.
A második sorban térbőség, az utasoknak szellőzőrostélyok és töltési lehetőség is adott, szóval minden megvan ahhoz, hogy egy hosszú úton is maximális legyen a komfortérzetünk. A csomagtartó 572 literes, az ülések az oldalfalon elhelyezett karok meghúzásával dönthetők le, de sajnos ilyenkor nem kapunk teljesen sík teret, a maximális kapacitás 1681 liter.

A benzines-automata kombi Talisman 150 lóerős változata 8,9 milliótól indul, a 200-as 9,69 millió, míg a csúcsverzió (Initiale Paris) 11 400 000 forintba kerül.

(Forrás: Blikk)