hirdetés

Mexikóból kapjuk majd a második generációs Audi Q5-öst, amelynél egy benzin- és négy dízelmotor lesz válaszható. Úgy tűnik, ez a modell az Audi legnépszerűbb verdája a vásárlók körében.

q5-audiMivel tökéletes a helye a kínálaton belül, és ez az Audi legnépszerűbb szabadidő-autója, a gyár nem változtatott a Q5-ös méretein a modellváltás során, pedig teljesen új alapra helyezték át a típust. Azt az MLB evo nevű hosszmotoros építőkészletet használja, ami az új A4/A5, vagy épp a Q7-es alatt is szolgál, ennek következtében akár 90 kg-mal csökkent a tömege – nagy szilárdságú acél, acél és alumíniumból állítják össze a karosszériát – és akár légrugózással is választható.

A vonalvezetésnél az A5-ös stílusát követték, így nem csak egyenes vonalakat látunk az oldalfalon, kidomborították a kerékjáratokat. Széles és lapos a hűtőrács, amelyet xenon-, LED- vagy mátrix LED-fényszórók szegélyeznek. Megtartották az egész hátfalat jelentő, felnyíló hátsó ajtót, az animált irányjelzőt tartalmazó LED-es hátsó lámpa feláras. A karosszéria hossza 4,66 méter, a szélessége 1,89 méter, a magasság 1,66 méter, a tengelytávolság 2,82 méter. Tágasabb lett az utastér, 3D-s díszítésű díszléc húzódik végig a műszerfalon. A hátsó ülés három egyforma részre van osztva, ezeket külön-külön lehet hosszában állítani, és a támlájuk meredekségét is lehet bizonyos keretek között módosítani; a csomagtér alaphelyzetben 550-610 liter, a hátsó ülés döntése után 1550 liter.

Európában három motorral, öt teljesítménnyel indul a második generációs Audi Q5-ös forgalmazása, a 2,0 literes dízel 150, 163 vagy 190 lóerővel választható. Egyedüli benzinesként a 2.0 TFSI 252 lóerős változatát kínálják, a csúcserőforrás kezdetben a 3,0 literes V6-os TDI 286 LE/620 Nm teljesítménnyel. Az új szabadidő-autót a most átadott, zöldmezős beruházás keretében a mexikói San José Chiapa városában felépített új üzemben gyártják, ennek különlegessége, hogy 2400 méteres tengerszint feletti magasságon fekszik.