hirdetés

Az újfajta karosszériaváltozat európai kivitelét szeptember óta gyártják, és az első példányok nemrégiben hozzánk is megérkeztek. Az első Lada Nivák idén már negyvenedik születésnapjukat ünneplik, ugyanis az elsősorban erdészek és vadászok körében népszerű négykerékhajtású orosz terepjáró 1977 óta gyártásban van. Néhány éve ugyan átnevezték Lada 4×4-re a típust, de mindenki tudja, hogy a lemezek alatt alig változott valami az elmúlt évtizedekben.
niva jhosszúMost pedig megérkezett a hazai kereskedésekbe a legújabb, immár nem három, hanem ötajtós változat.
Az alapmodellnél 50 centiméterrel hosszabb verzió 5 személy szállítására alkalmas belteret, illetve 420/780 literes csomagtartót kínál. A gázlómélység változatlanul 50 centiméter, a hasznos terhelhetőség viszont 100 kilogrammal nőtt, és az üzemanyagtartály is 65 literesre bővült.

A motorháztető alatt egy az Euro 6-os normáknak megfelelő, 1,7 literes 8 szelepes benzinmotor található, ami egy ötsebességes kéziváltón keresztül juttatja el 82 lóerős teljesítményét a kerekekre. A végsebesség 137 km/h, a gyári vegyes fogyasztás 9,5 liter 100 kilométerenként.

A nyújtott Lada Niva 300 ezer forinttal kerül többe a háromajtós modellnél. A Classic kivitel ily módon 3,3 millió forintba kerül, a divatosabb és többek közt ülésfűtéssel, elektromos ablakemelővel és elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükrökkel felvértezett Urban változat listaára pedig 3,7 millió forint.

Az első hazai példányt Mendén vette át tulajdonosa, aki központi zárat, ködlámpát és gallytörő rácsot választott az extralistáról.