hirdetés

A vadonatúj Harley-Davidson Street Rod egy agilis, agresszív motor, mely az első gázadásnál az egekbe pörgeti az adrenalinod! A Street platformhoz tartozó gépet arra tervezték, hogy elterjedjen a város utcáin – és szédítő motorozási élményt nyújtson azon kívül is.

street road HDA 2017-es évben a Street Rod szerepe a meglepetés keltése és új elvárások meghatározása. Nagyobb teljesítményre hangolt Revolution X 750 motorblokkja a középtartományban nagyobb forgatónyomatékot ad le, míg a felső tartományban a teljesítmény újabb csúcsokra tör. A harapósabb motor jól illeszkedik a modernebb vázgeometriához, amely agresszívebb vezető testtartást biztosít. A felfüggesztések, kerekek és a fékek jelentősen át lettek dolgozva. Emellett, a Street Rod vonalvezetése is tökéletesen illik ehhez a karakterhez. A határozott megjelenést a Harley-Davidson Dark Custom stílus (és a Flat-track imázs) garantálja, amely céltudatosságot, az előrehajolt vezetői pozíció pedig mindenre elszántságot sugall.

Továbbfejlesztett teljesítménnyel, jobb vezethetőséggel és agresszívebb motorozási testhelyzettel kialakított erőteljes középsúlyú motor. A Street Rod új, nagy teljesítményű Revolution X 750 V-Twin motorblokkja nagyobb csúcsteljesítményt és forgatónyomatékot ad át a kerekeknek nagyobb fordulatszám-tartománnyal. A váz új geometriája és a 17 collos első és hátsó kerekek gyors és jól reagáló kormányzást tesznek lehetővé. A 43mm-es fordított első villák (up-side-down) külön gáztartályos hátsó rugóstagokkal alkotnak hatékony párost. A dupla 300mm-es elsőkerék-fékkar és az ABS-fékrendszer alapfelszerelés. Háromféle fényezési opció teszi fel a pontot az i-re a Street Rod Dark Custom stílusa tekintetében:  Vivid Black, Charcoal Denim, Olive Gold

Mathew Weber, a Harley-Davidson főmérnöke:

A Street Rod új, növelt teljesítményű Revolution X 750 motorját tüzesebb vezérműtengelyek, hatékonyabb öblítésű hengerfejek, magasabb kompresszió viszony és magasabb leszabályzási fordulatszám jellemzi. Minden porcikája figyelemreméltó. Ehhez passzoló vázat, vagány kormánykezelést, agresszivitást szántunk ennek a motornak, amely a városi forgalomhoz és a hegyi szerpentinekhez egyaránt tökéletesen megfelelő. Karakterjegyei, valamint az üléspozíció, a hátratolt lábtartók és a széles kormány együttesen tökéletes kezelést biztosítanak a motoros számára. Az, hogy a Street Rod megjelenése ennyire dögös – és ennyire megfelel az eredeti elképzeléseinknek – bennünket is inspirál.

A Street Rod folyadékhűtésű, egyvezérműtengelyes OHC, nyolcszelepes, 60°-os V-twin, növelt teljesítményű Revolution X 750 motorja 20%-kal magasabb teljesítményt ad le 8750f/min fordulatszámon, mint a Street 750 erőforrása.  Hasonlóképpen, a maximális forgatónyomaték is 10%-kal több 4000f/min fordulaton. Beállítása alapján 4000-es és 5000-es fordulatszám között a legerősebb, erőteljes középtartománybeli teljesítménnyel, amelyet a motoros valóságos helyzetekben igencsak érezhet és ki tud használni. Nagyobb teljesítményű légszűrővel és 42mm-es fojtószeleppel, új négyszelepes hengerfejekkel és nagyobb emelésű vezérműtengellyel, valamint növelt térfogató kipufogódobbal láttuk el – mindezt a még nagyobb légáramlás és hatékonyság érdekében. A sűrítési arányt 11,0:1-ről 12,0:1-re növeltük, és a felső határérték 8000-ről 9000-es fordulatszámra emelkedett.

A Street Rod vázat úgy terveztük, hogy illeszkedjen a motor teljesítményéhez. Az első futómű megerősített, 43mm-es fordított villákból és könnyű alumínium villahidakból épül fel. A gyorsabb kanyarodás érdekében a villaszöget 32 fokról 27 fokra szűkítettük vissza. Az új hátsó rugóstagok külső gáztartályos konstrukciója a növelt hidraulikus kapacitást és a folyamatos jó hatásfokú csillapítást segíti elő. A rugózási út 31%-kal, 117mm-re növekedett. A teljesítmény ihlette stílusvezetésű lengővilla nagyobb huppanók leküzdése érdekében némileg hosszabb.

Az új ülésformát úgy terveztük, hogy a motorost szilárdan tartsa ülő helyzetében, az ülésmagasságot pedig 765mm-re növeltük, hogy a vezető jobban lássa az utat. A Street Rod motor új kovácsolt alumínium fék- és váltó karokat kapott, valamint hátratolt alumínium lábtartókat, amely javítja a vezethetőséget és álló helyzetben a legtöbb motoros számára könnyen elérhetővé teszi a talajt. A lendületesebb motorozás érdekében a dőlésszöget a bal és jobb oldali 28,5°-ról 37,3°-ra növeltük a jobb és 40,2°-ra a bal oldalon.

A lapos drag-típusú kormány agresszív testtartást eredményez; az új, kormány végére szerelt visszapillantó tükröket a markolat alá vagy fölé is fel lehet szerelni, és szabadalmazás alatt lévő dizájnt kapott, amely révén úgy lehet azokat visszahajtani, hogy nem zavarják a motoros kezét. A Street Rod saját különleges 17 collos nyitott küllős, fekete alumínium öntvény első és hátsó kerékkel és új Michelin Scorcher 21 radiál gumikkal büszkélkedik, méretük elől 120/70 R17V, hátul 160/60 R17V; dupla, kétdugattyús féknyereg és 300mm-es első tárcsafék ABS-el hatékony, fékteljesítményt biztosít. A Harley-Davidson intelligens biztonsági rendszere (smart security sytem) alapfelszerelés.

Továbbfejlesztett motorblokkját és a még jobb motorozhatóságot a Street Rod több, Harley-Davidson Dark Custom stílusjeggyel egészíti ki. A vastag koromfekete villák és az alsó-felső villahíd, legfelül pedig egy új kis fejidom (színben teljesen egyezik a vázzal, leszámítva a középen elhelyezett fekete betoldást) hangsúlyossá teszik az első futóművet. Az új faridom a lyuggatott hátsó sárvédővel, könnyeddé teszi a motor hátsó részét; a hátsó lámpa nagy fényerejű LED, csakúgy, mint az irányjelzők. Az emelt ülésmagasság és a 17 collos kerekek sportos megjelenést kölcsönöznek a Street Rod számára, míg az új, ívelt légszűrő-borítás és a magasabb, karakteresebb kipufogóhang kellően kiemeli a motor határozott jellegét.