hirdetés

Nem igazán tartja jó ötletnek az Autóklub a Pesti rakpart végleges lezárását. Budapest észak–déli összeköttetése jelentős kárt szenved, ha elvágják egyik fontos fő közlekedési útvonalát, de a környéken lakók is – az átterelt forgalom miatt – rosszul járhatnak. A főpolgármester Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint egy város mindennapjai nem szólhatnak csupán a közlekedésről.

 

Városi autópályák választják el a várost és az embereket a folyótól, ezért a Duna-partokat fel kell szabadítani. Egyebek mellett ez is szerepelt a főpolgármester 2019-es választási programjában, ám a felszabadítás nem minden esetben találkozik az érintettek széles körű egyetértésével.

Bár a főváros vezetése nem árult zsákbamacskát, amikor azt ígérte, visszaadja a Duna-partot a budapestieknek, arról azonban nem beszélt, hogy a pesti Duna-part öt kilométeres belvárosi szakaszából egy két kilométeres részt hamarosan kivág, véglegesen elvéve azt a gépjárműforgalom elől. A tervezett „felszabadításra” a hármas metró felújításának befejezésekor, 2023 első felében kerülhet sor.

Szó sem volt arról soha, hogy a pesti alsó rakpartot teljesen és véglegesen lezárják a Lánchíd és az Erzsébet híd között – nyilatkozta a Magyar Autóklub (MAK) alelnöke, Kenderesy János, aki szerint ha csak öt centimétert vesznek ki ebből a szakaszból, már azzal ellehetetlenítik a pesti rakpart észak–déli összeköttetését.

Ez a terület egyébként hétvégente rendszeresen a gyalogosoké és a kerékpárosoké.

Az időszakos kitiltás ellen az Autóklubnak nincs is kifogása, hiszen ilyenkor a hivatásforgalmi és egyéb városi forgalom is gyengébb. Arra azonban felhívta a figyelmet, hogy az erre közlekedő autósok egy jelentős része is budapesti, nekik nem visszaadják, hanem elveszik tőlük az itteni partszakaszt. Arról nem is beszélve, hogy az nem csak a budapestieké, hanem minden arra hajtó magyar autósé ez az egyébként fő közlekedési útvonal – tette hozzá Kenderesy János.

A főváros és az érdekelt szervezetek közötti egyeztetésen a városvezetés folyamatosan a budapestiek akaratára hivatkozott, miközben az autós szervezet semmiféle erre vonatkozó felmérést nem látott.

A teljes lezárásról nem volt szakmai egyeztetés, nincsenek hatástanulmányok és megvalósíthatósági tervek, illetve nem ismertek a forgalomszámlálási adatok sem. Ezek hiányában az autós érdekképviseleti szervezet nehezen tudja a tagságának elmagyarázni, hogy miért fogadna el egy ilyen döntést.

( Németh A.)