hirdetés

Sokak gyanúsnak tartják a BKV új buszbeszerzését. A furcsaságot az okozhatja, hogy Szeged is vett hasonló buszokat de jóval olcsóbban mint a budapesti közlekedési vállalt. A BKV szerint a budapesti Mercik azért drágábbak mert más felszereltséggel és feltételekkel vásárolták.

 

40 új Mercedes buszt vásárol a BKV, ami hosszú ideje az első alkalom, hogy új buszok kerülnek forgalomba a fővárosi tömegközlekedésben. A közlekedési vállalat 20 sima és 20 csuklós Mercedes Conecto buszt vásárol a debreceni Inter Traction Electrics Kft.-től. Ezenfelül a rendelés további 80 buszra tartalmaz opciókat, ez 2022-ig hívható le. Az új buszok, amelyek vásárlását a BKV saját forrásból finanszírozza, februárban érkeznek, és márciusban kerülnek forgalomba.

 

Viszont a hvg.hu szerint a BKV jóval drágábban jut hozzá a buszokhoz, mint a szegedi közlekedési vállalat, amely ugyanolyan buszokat vesz ugyanattól a debreceni cégtől, a Mol többségi tulajdonában lévő ITE-től, amely össze is szereli a buszokat. A Dél-alföldi Közlekedési Központ (DAKK) 68 millió forintért vesz egy Mercedes Conectót, a BKV viszont 12 millióval drágábban. A BKV szerint viszont több oka is van, hogy a fővárosba drágábban jönnek az új buszok:a DAKK pénzügyi lízing konstrukcióban szerzi a buszokat, a BKV viszont adásvételi szerződésre írt ki eljárást. A szegedi szerződésében nincs opció további buszok vásárlására, a budapestiben pedig az opció mellett 4 év garancia is van a buszokra, valamint szervizeléssel és üzemeltetéssel kapcsolatos költségek is vannak az árban. A BKV által rendelt buszoknak nagyobbak az ablakai, erősebb a légkondi, LED-es a belső világítás, Futár-rendszer és kamera is van bennük, és még egy sor olyan különbség van a járművek felszereltségében, ami indokolja, miért kerülnek többe. Az eladónak pedig 10 év jótállást kellett vállalnia a BKV járműveire.